خبرگزاری کار ایران

سردار آقاخانی مطرح کرد:

برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال/ افزایش دو برابری واحدهای گشت انتظامی در نوروز ۹۸/ کاهش ۱۱ درصدی جرایم مهم در قم

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۹۷۰

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست و در کنار آنها است، تاکید کرد: با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال در قم برخورد می‌کنیم چراکه دغدغه ما حفظ جان و امنیت مردم است.

به گزارش ایلنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تدابیر ویژه پلیس قم برای مقابله با اخلالگران نظم عمومی در مراسم چهارشنبه‌‌سوری، گفت: در حالی که چهارشنبه آخر سال می‌‌‌تواند یک شب با نشاط برای مردم باشد اما برخی از افراد با انجام حرکاتی، آن را به کام همشهریان تلخ می‌‌کنند و باعث صدمات جانی و مالی برای خود و مردم می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در شب چهارشنبه آخرسال ۹۶، مردم قم همکاری و تعامل خوبی با پلیس داشتند، اظهار داشت: خانواده‌‌ها نسبت به کنترل هیجان فرزندان خود اهتمام بیشتری داشته باشند تا ان‌شاالله با همکاری همه، شبی آرام و بدون حادثه‌‌ای را در شهر مقدس قم سپری کنیم.

فرمانده انتظامی قم به رانندگانی که اقدام به راهبندان و ایجاد آلودگی صوتی می‌‌کنند هشدار داد که بالغ بر دو هزار ناظر در این شب در سطح شهر حضور دارند و با هر گونه بی‌‌نظمی، قاطعانه برخورد و خودروی متخلفان توقیف خواهد شد.

آقاخانی اضافه کرد: هیچ صنفی در شهر قم اجازه فروش مواد محترقه یا مواد اولیه تهیه آن را ندارد و متخلفان در این زمینه تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت می‌‌شوند.

وی با بیان اینکه تلفن ۱۹۷ آماده دریافت هر گونه نظر و گزارش‌‌های مردمی است، به طرح ناظران در سال جاری اشاره و تصریح کرد: ناظران از مردم و معتمدین محله‌‌ها تشکیل شده و در راستای اهداف ناجا با نیروی انتظامی قم همکاری می‌‌کنند. در سال بعد نیز از این ظرفیت برای تحقق اهداف پلیس استفاده خواهیم کرد.

این مقام ارشد انتظامی به موتورسوارانی که با رفتارهای پر خطر باعث ایجاد ناآرامی در سطح شهر می‌‌شوند هشدار داد که در صورت تخلف، موتورسیکلت آنها توقیف می‌‌شود.

آقاخانی در عین حال از برگزاری همایش تجلیل از رانندگان و موتورسواران قانونمند در سال آینده در قم خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ‌‌سازی بتوانیم شاهد ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات توسط رانندگان باشیم.

وی از افزایش دو برابری واحدهای گشت انتظامی در نوروز ۹۸ در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: قرارگاه نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال فعال شده و به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم و زائران است.

فرمانده انتظامی قم ادامه داد: مردم می‌‌‌توانند با شماره‌‌‌های ۲۱۲۴۵، ۲۱۲۴۴ و ۲۱۲۴۳ با پیش شماره ۰۲۵ با این قرارگاه تماس حاصل کنند. طرح‌‌های ویژه پلس راهور در ایام نوروز امسال به خصوص در ایام خاص همچون شب سال تحویل در نقاط مختلف قم به ویژه هسته مرکزی شهر اجرا خواهد شد.

آقاخانی با بیان اینکه بسیاری از مردم مشتاق حضور در شهر مقدس قم و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هستند، عنوان کرد: پیش‌‌بینی ما افزایش دو برابری حضور زائران و مسافران در نوروز امسال نسبت به نوروز ۹۷ است و در این راستا ایستگاه‌‌های پلیس با هدف کار انتظامی، ارشاد، راهنمایی و مشاوره به سه برابر افزایش می‌‌یابد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش انتظامی نیز از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، یادآور شد: استقرار پلیس در محورهای مواصلاتی، دو برابر افزایش و واحدهای گشت سرکشی به اصناف و مراکز اقامتی نیز دو برابر افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی قم درباره جرایم رخ داده در قم نیز بیان کرد: مجموع جرایم مهم قم در سال جاری ۱۱ درصد، شرارت ۲۰ درصد، نزاع‌‌های دسته‌‌جمعی ۲۵ درصد، قتل ۲۵ درصد، کلاهبرداری پنج درصد، مسائل اخلاقی هشت درصد و صدور چک بلامحل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

آقاخانی افزود: کشفیات مواد مخدر ۱۱ درصد، جرایم رایانه‌‌ای ۲۴۰ درصد، سرقت‌‌های خرد ۲۲ درصد، جعل اسناد ۹ درصد، سوخت قاچاق یک درصد و کشفیات تجهیزات ماهواره ۹۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرقت موتورسیکلت، بیشترین آمار سرقت در استان قم را به خود اختصاص داده است، گفت: سرقت خودرو، قطعات خودرو، اماکن، کیف‌‌قاپی و مغازه نیز در رده‌‌های بعدی قرار دارد.

به گفته فرمانده انتظامی قم، در سال جاری هیچ موردی از سرقت بانک و طلافروشی در قم رخ نداده است.

آقاخانی به افزایش هشت درصدی فوتی‌ها در تصادفات درون شهری و ۱۳ درصدی در تصادفات برون شهری اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری مردم و رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی و اصلاح نقاط حادثه‌‌خیز، در سال آینده شاهد کمترین تصادف‌‌ها در قم و محورهای مواصلاتی این استان باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری، ۱۷ هزار تن به دوایر مشاوره نیروی انتظامی قم مراجعه کردند، تصریح کرد: این افراد به صورت رایگان از خدمات مشاوره‌‌ای بهره‌‌مند شدند، ضمن اینکه ۴۷۳ برنامه آموزشی حضوری در استان اجرا و به ۱۵۰ هزار تن آموزش‌هایی ارائه شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز