خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست شورای مدیران و کارشناسان ارشد معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۵۷

نخستین نشست شورای مدیران و کارشناسان ارشد معاونت اجتماعی با مشاور عالی وزیر بهداشت، برای ایجاد زبان مشترک در زمینه اجتماعی شدن سلامت برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، علی اصغر فرشاد، قائم‌مقام معاونت و رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت در این نشست، گزارشی از  مفهوم اجتماعی شدن سلامت، برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه اجتماعی ارائه داد.

براساس این گزارش، در ادامه این نشست، مدیران به معرفی حوزه‌های خیّرین و سمن‌ها، آموزش و ارتقای سلامت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کانون‌های سلامت محله و سطوح گوناگون مجامع سلامت، مددکاری اجتماعی و دبیرخانه شورای عالی سلامت پرداختند. 

همچنین عبدالرحمان رستمیان، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به اهمیت رویکرد اجتماعی و اقدامات انجام شده در تهران پرداخت و فقدان پیگیری قدرتمند برای پیاده‌سازی آن را برای آینده نظام سلامت، زیان‌بار دانست.  

مشاور عالی وزیر بهداشت در امر اجتماعی شدن نظام سلامت نیز تیم معاونت را بسیار ارزشمند و پرتوان ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این تیم ضمن افزایش قابلیت‌های خود، با اثربخشی بیش‌تری برای توانمند‌سازی جامعه حرکت کند‌. 

محمداسماعیل اکبری با اشاره به ضرورت توانمندسازی جامعه، سه گروه سیاست‌گذاران، مدیران اجرایی و مردم (سمن‌ها، خیّرین و تشکل‌های مدنی) را اصلی و مهم برشمرد و افزود: توانمندسازی مردم زمانی موثر است که موجب تغییر رفتار در هر سه سطح شود و این امر از داخل وزارت بهداشت باید شروع شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ساختار پیشنهادی برای اجتماعی شدن سلامت در حوزه وزارتی و دانشگاه‌ها در حال نهایی شدن است، تاکید کرد: جلسات مشترک با مدیران برای پیگیری موارد مطروحه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز