خبرگزاری کار ایران

سروش به ایلنا خبر داد؛

اختلاف بین وزیر و سازمان برنامه‌ و بودجه دلیل استعفای قاضی‌زاده/ تعیین ضرب‌الاجل از سوی وزیر بهداشت/ مطرح شدن نام باقر لاریجانی جدی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۸۳

یک نماینده مردم تهران با اشاره به استعفای وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت ضرب‌الاجلی تعیین کرده که اگر آن مسائل مورد نظر رفع شد در وزارت خواهد ماند و اگر حل نشود نخواهد ماند و رئیس‌جمهور هم دارد تصمیم می‌گیرد که چه‌کار کند.

ابوالفضل سروش در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جزئیات استعفای سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان اظهار کرد: من فکر می‌کنم آقای هاشمی بیشتر سر بودجه سلامت و تجهیزات داروها استعفا داده است.

وی تاکید کرد: وزیر بهداشت احساس می‌کند اگر بودجه به حوزه سلامت و تجهیزات دارو اختصاص نگیرد، نمی‌تواند وزارت‌خانه خود را هدایت کند. اختلافی با سازمان برنامه و بودجه دارد و گفته مشکلات من را حل کنید که بمانم و اگر حل نکنید، نخواهم ماند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بررسی این موضوع که آیا این کار درست است یا نیست جای تحقیق دارد، عنوان کرد:‌ الان در شرایط تحریمی قرار داریم، در شرایط تحریمی نظام بودجه‌بندی کشور هم فرق می‌کند. با توجه به ۵۰۰ میلیون یورویی که از صندوق توسعه ملی برای دارو و تجهیزات پزشکی گرفته‌اند، در نوع پرداختی که می‌خواهد به وزارت بهداشت انجام شود، بین سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت اختلاف‌نظر وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این استعفا از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شده یا نه؟، گفت: خبر ندارم، اما ظاهرا این استعفا به صورت کتبی ارائه شده است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند. آن‌طور که من شنیده‌ام وزیر بهداشت یک ضرب‌الاجلی مشخص کرده که تا دیروز و امروز بوده یا تا امروز و فردا هست که اگر آن مسائل مورد نظر رفع شود، در وزارت خواهد ماند و اگر حل نشود نخواهد ماند و رئیس‌جمهور هم دارد تصمیم می‌گیرد که چه‌کار کند.

سروش در پاسخ به سوالی درباره نام کسانی از جمله باقر لاریجانی و دیگران که برای این پست مطرح می‌شود، اظهار کرد: این اسامی همه گمانه‌زنی است و جدی نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز