خبرگزاری کار ایران

با حضور مقامات بهداشتی دو کشور صورت گرفت؛

استفاده از تجربیات ترکیه در تحول نظام سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۴۲

«این نشست به منظور استفاده از تجربیات پوشش همگانی سلامت در کشور ترکیه برگزار شد»

نشست مشترک مقامات بهداشتی ترکیه با مقامات بهداشتی کشورمان در خصوص متدولوژی، برنامه ریزی، هدایت و رهبری اصلاح نظام سلامت امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ پروفسور رجب اکداغ وزیر سابق بهداشت و نماینده مجلس جمهوری ترکیه که امروز در راس هیاتی وارد ایران شده است، طی نشستی با مسئولان وزارت بهداشت به تبیین تجارب دو کشور در تحول نظام سلامت پرداختند.
بر اساس این گزارش، در این نشست که به منظور استفاده از تجربیات پوشش همگانی سلامت در کشور ترکیه برگزار شد، با حضور دکتر دانش جعفری، مشاور عالی وزیر بهداشت، دکتر امامی رضوی، قائم مقام وزیر در امور دانشگاهها، دکتر دلاوری، مشاور وزیر و دبیر شورای سیاستگذاری سلامت و جمعی از مدیران وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.
دکتر علیرضا دلاوری، مشاور وزیر و دبیر شورای سیاستگذاری سلامت و دکتر داوود دانش جعفری، مشاور عالی وزیر بهداشت، برنامه های کلان نظام سلامت کشور در حوزه متدولوژی، هدایت و رهبری اصلاح نظام سلامت را تشریح کردند.
بر اساس این گزارش در ادامه این نشست، دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان به ارائه گزارشی از برنامه تحول نظام سلامت در حوزه درمان و دکتر علی سیاری، معاون بهداشت به تشریح برنامه تحول سلامت در حوزه مراقبت های اولیه، نظام ارجاع و پزشک خانواده پرداختند.
گفتنی است: در طی اقامت ۴ روزه هیات بهداشتی کشور ترکیه در ایران، موضوعاتی از قبیل بیمه و نظام پرداخت در برنامه تحول نظام سلامت در ایران و ترکیه، سیاست های سلامت در ترکیه، تحول در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، تامین و آموزش نیروی انسانی و تامین و تخصیص منابع مالی مورد بحثو تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
همچنین، بازدید از فعالیت های بهداشتی و درمانی شهر تبریز و دیدار با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دیگر برنامه های مقامات بهداشتی ترکیه در طی حضور در ایران خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز