خبرگزاری کار ایران

اضافه شدن منطقه 22 به شبکه مترو از برنامه‌های آتی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۶۹۲

شهردار تهران گفت: مترو موضوعی حاکمیتی است و همه باید پشت آن بایستند و نباید فشار فقط به شهرداری وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم افتتاح سه ایستگاه هلال احمر، تربیت مدرس و میدان صنعت از خط هفت مترو اظهار داشت: ما در شورای شهر و شهرداری هدف مشترکی را دنبال می‌کنیم که توسعه مترو و افزایش سفرهای آن از دو میلیون به هفت میلیون است. در این راستا سرمایه‌گذاری عظیمی انجام شده و باید تلاش کنیم بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر در مترو دو هزار واگن کم داریم تا در سر خط قطارها به زیر دو دقیقه برسد.

وی با بیان اینکه سیگنالینگ خط هفت به طور کامل انجام شده است برای اهمیت سیگنالینگ باید به حادثه قطار سمنان اشاره کنم که به دلیل بی‌توجهی به سیگنالینگ و خاموش بودن آن اتفاق افتاد.

شهردار تهران با بیان اینکه مترو موضوعی حاکمیتی است، گفت:‌ در جهان اکنون برای مترو یک خط دایره‌ای ایجاد می‌کنند تا خطوط به هم وصل شوند ما در تهران این طراحی را نداشتیم اما با خط شش و هفت این حالت اتصال بین متروها ایجاد شد و بنابراین بسیاری از سفرهای روی زمین به سفرهای زیرزمین تبدیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات خط هفت را برای پسابرجام خریده بودیم اما نصب آن را در شرایط تحریم انجام دادیم و شرکتی که این تجهیزات را خریده بود حاضر به انجام کار نشد و جوانان ما مسئولیت ادامه کار را به عهده گرفتند که از آنان تشکر می‌کنم.

حناچی تاکید کرد: قطعا یکی از مسائلی که تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند خودباوری است و ما تلاش می‌کنیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

حناچی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوای تهران موضوع مهمی است اظهار کرد: اگر چه نزولات جوی امسال وضعیت بهتری داشت اما مقایسه شرایط با ساعات پیک سال گذشته نشان می‌دهد اعمال اقدامات ترافیکی هم قطعا در کاهش آلودگی هوای امسال تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه یادآوری کرد: برخی مناطق مثل منطقه 22 از مترو جا افتاده که در آینده آنها را هم به شبکه مترو وصل خواهیم کرد. مترو جزو عادلانه‌ترین راه‌های تردد است و باید حجم سرمایه‌گذاری در شمال و جنوب شهر متعادل شود.

حناچی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تعهدات شهرداری مربوط به موسسات بانکی و اعتباری است گفت: بخش عمده‌ای از تعهدات هم مربوط به مترو است مترو بحثی حاکمیتی است و همه باید پشت آن بایستند و نباید فشار به شهرداری وارد شود. در دوره‌های قبل تحریم هم از طریق فاینانس کمک‌هایی به مترو می‌شود و اکنون که در تحریم هستیم وضعیت‌ حادتر شده و به کمک‌های بیشتری نیاز داریم.

وی همچنین یاد مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را گرامی داشت و گفت: ایشان به توسعه مترو کمک زیادی کردند و ما نیز باید در توسعه بیشتر مترو بکوشیم اکنون 40 درصد ساخت واگن‌های قطار به صورت داخلی انجام می‌شود که این آمار باید بیشتر شود. ضمنا کار اورهال نیز اکنون توسط متخصصین داخلی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز