خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت:

توسعه عرصه گردشگری رشت، اولویت شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۶۳

باید یک متولی مشخص در مدیریت شهری برای عرصه گردشگری مشخص شود تا بتوان نسبت به ساماندهی آن اقدام کرد.

شهردار رشت گفت: در راستای افزایش درآمدهای پایدار شهری و جذب گردشگران معرفی ظرفیت ها و توانمندی های شهر باران در عرصه گردشگری اولویت شهرداری است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد ابراهیم خلیلی در نشست هم اندیشی با اهالی گردشگری شهر رشت افزود: شهر رشت با سابقه دیرینه خود در عرصه گردشگری متاسفانه امروز در آخرین جایگاه ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه از زمان های گذشته زیرساخت های جذب گردشگر در رشت فراهم بوده است، اظهار داشت: با وجود تبلیغات بسیار حضور و ماندگاری گردشگران در این شهر زیبا کاهش یافته است.

شهردار رشت ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه گردشگری و افزایش درآمدهای پایدار از طریق آن در اولویت اقدام های شهرداری قرار دارد دفتر توسعه درآمدهای پایدار راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: در راستای افزایش درآمدهای پایدار شهری و جذب گردشگران معرفی ظرفیت ها و توانمندی های شهر باران در عرصه گردشگری اولویت شهرداری است.

خلیلی با تاکید بر اینکه با تحقق گردشگری دیگر درآمدهای ناشی از ساخت و ساز و عوارض تنها منبع درآمدی نخواهد بود، گفت: مهمترین مسئله این است که باید یک متولی مشخص در مدیریت شهری برای عرصه گردشگری مشخص شود تا بتوان نسبت به ساماندهی آن اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای معرفی ظرفیت ها و فرهنگ زیبای رشت در جهان با مسئولان دفتر یونسکو در ایران تعامل مناسبی صورت گرفته است، افزود: حداقل استانداردهایی که باید در برابر یک گردشگر رعایت شود متاسفانه در گیلان و شهر رشت وجود ندارد.

شهردار رشت با بیان اینکه برای توسعه صنعت گردشگری در شهر باران باید فعالیت های فنی و حرفه ای صورت گیرد، ادامه داد: در همه جهان از این صنعت سبز درآمدهای سرشاری نصیب شهرها می شود که از آن می توان در راستای شکوفایی و توسعه همه جانبه شهری بهره گیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز