خبرگزاری کار ایران

اصولی تاکید کرد:

ضرورت توجه به توانمندی‌های بانوان

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۲۷۹

رییس کمیسیون‌فرهنگی شورای‌شهر مشهد بر لزوم توجه به بانوان و توانمندی‌های آنها تاکید کرد.

احسان اصولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد اظهار کرد: توجه به بانوان و توانمندی‌های آنها از اولویت‌های جدی شورای‌شهر مشهد است.

وی با بیان اینکه یکی از نیروهایی که در جامعه تاثیر و نقش به‌سزایی در توسعه اقتصادی و کارآفرینی می‌تواند داشته باشد، بانوان هستند، اظهارکرد: توجه به توانمندی آنها نقش بسیار زیادی در توسعه شهر و کشور دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر مشهد تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان بهترین فرصت برای نمایش این مهم است.

اصولی بیان کرد: ما در حوزه اجتماعی توجهی به موضوع بانوان سرپرست خانوار داریم. هم خرید محصولات و هم ایجاد بستر مناسب در فضای مختلف شهری برای اینکه بتوانند کارهای خود را عرضه کنند بر این اساس برای حمایت بیشتر از بانوان، برای سال آینده سقف عددی ۸ میلیارد تومان را به این مهم اختصاص دادیم. زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی فعال جامعه نیازمند توانمندسازی هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر مشهد، بر ضرورت توانمندسازی زنان در جامعه امروز تاکید کرد و افزود: درخشش بانوان ایرانی در تمامی عرصه‌های مختلف نشان دهنده اهمیت به مقام و منزلت آنها در جامعه است و استفاده از نقش مهم زنان در جامعه و همچنین بهره‌گیری از استعداها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمند آنها می‌تواند راهکاری مهم برای بخشی از مشکلات موجود در جامعه باشد.

اصولی اضافه کرد: زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی فعال جامعه، نقش محوری و مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند و اگر شرایط و بسترهای لازم برای توانمندسازی و فعالیت آنان فراهم شود، قطار رشد و توسعه همه‌جانبه با شتاب هر چه بیشتر به حرکت در می‌آید.

وی با اشاره به بحث توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی خاطرنشان کرد: توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی باتوجه به بحث زنان اهمیت پیدا می‌کند و این بدین معناست که بدون توجه به قشری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز