خبرگزاری کار ایران

اجرای تمام برنامه‌های مربوط به سند تحول بنیادین در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۸۷۶

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین گفت: سال 98 تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول تدوین و اجرا خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مددی رئیس ستاد اجرای سند تحول در گردهمایی مشترک معاونین و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به منابع مالی سند تحول گفت: تکالیف ناشی از اجرای سند لازم دارد که منابع بیشتری به آن اختصاص داده شود از این رو باید دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا اجرای سند تحول بدون مشارکت دستگاه‌ها و دیگر نهادها امکان‌پذیر نیست.

او ادامه داد: از مهر سال 97 برنامه اجرای سند تحول در طول برنامه ششم توسعه در همه زیرنظام‌ها تهیه، تدوین و تصویب شد که پس از آن با امضای وزیر آ‌موزش و پرورش به تمامی حوزه‌های ستادی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

او اضافه کرد: در حال حاضر برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین پیش می‌رود. آموزش و پرورش از حیث دارا بودن برنامه قانونی و مصوب در اجرای سند محدودیتی ندارد اما یکی از کاستی‌ها در اجرای سند متوازن و همه جانبه این بود که زیرنظام‌های سند تا مهر 98 تصویب نهایی نشده بود به همین دلیل تولید یک برنامه اجرایی و همه جانبه برای آموزش و پرورش همسو با سند تحول فراهم نبود اما با رفع این مساله اکنون همه واحدهای وزارتخانه‌ها نسبت به وظایف خود برای اجرای راهکارهای سند آگاهی دارند.

مددی با اعلام این خبر که برنامه سال 98 آموزش و پرورش بر منبای سند در حال نهایی شدن است گفت: این برنامه تا دهه سوم فروردین با امضای وزیر آموزش و پرورش به تمامی استان‌ها اعلام می‌شود. بخشی از برنامه‌های سند در حوزه نیروی انسانی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزیابی و راهبری، مدیریت و منابع مالی است. در خصوص برنامه‌هایی که هم‌راستا با برنامه‌های آموزش و پرروش نیستند تجدیدنظر داشته‌ایم و از دستور کار خارج کردیم.

او تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از برنامه‌های سند در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و حتی به تایید رئیس جمهور نیز رسیده است اما اجرای آن امکانات بیشتری را نیاز دارد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی اجازه اجرای تمامی برنامه‌ها را نمی‌دهد مانند طرح رتبه‌بندی معلمان که نیازمند منابع مالی مناسب است.

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین در پایان اظهار داشت: تقریبا 50 دستگاه در سراسر کشور هستند که باید در اجرای سند تحول به آموزش و پرورش کمک کنند علاوه بر این باید فضا و تجهیزات مدارس بر اساس سند تحول به روز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز