خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون وزیر آموزش و پرورش به طرح بر ممنوعیت اشتغال بازنشستگان:

از معدود کشورهایی هستیم که فرهیختگان را بازنشسته می‌نامیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۹۶

ما از معدود کشورهایی هستیم که فرهیختگان را بازنشسته می‌نامیم در صورتی که این افراد دارای تجربیات ارزشمندی هستند و استفاده از توان آنان در دستگاه‌ها ضروری است.

ایلنا: معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح دوفوریتی مجلس مبنی بر ممنوعیت اشتغال بازنشستگان گفت: ما از معدود کشورهایی هستیم که فرهیختگان را بازنشسته می‌نامیم در صورتی که این افراد دارای تجربیات ارزشمندی هستند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جابجایی در آموزش و پرورش عرضی است چرا که جنس همه ما معلمی است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال بر سر کار آمده و استفاده از شایستگان را به دور از هر گرایش سیاسی مورد تأکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه در انتخاب‌ها، اولویت با کسانی است که با دولت هماهنگی بیشتری دارند، تصریح کرد: مقبولیت و محبوبیت دو عنصر انتخاب مدیران همواره مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش بوده است.

کفاش با تأکید بر اینکه کار در آموزش و پرورش به صورت تیمی است، افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید در این دوره خواهد بود؛ البته معنای این کار توسعه مدارس غیر انتفاعی نیست بلکه وقتی در شهر‌ها و استان‌ها شاهد آمادگی خیرین برای احداثمدارس هستیم این به معنی وجود ظرفیت‌هاست و این هنر ما هست که از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان را از دیگر سیاست‌ها برشمرد و تصریح کرد: در کشورهای اروپایی، بازنشستگان به منزله فرهیختگان آنجامعه محسوب می‌شوند.

وی در ادامه استفاده از تجربیات فرهیختگان در کنار نیروهای جوان را ضروری دانست و گفت: این‌‌ همان معنای اعتدال در استفاده از نیروی انسانی است.

کفاش، سیاست‌های اصلی این وزارتخانه را توسعه مشارکت‌های مردمی اعلام کرد و افزود: تعریف جدید از مشارکت را حضور مادی و معنوی مردم در توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس مبنی بر ممنوعیت اشتغال بازنشستگان، گفت: ما از معدود کشورهایی هستیم که فرهیختگان را بازنشسته می‌نامیم در صورتی که این افراد دارای تجربیات ارزشمندی هستند و استفاده از توان آنان در دستگاه‌ها ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز