خبرگزاری کار ایران

افزایش ۸ صدم درصدی تلفات جاده‌ای در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۷۷

رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش ۸ صدم درصدی تلفات جاده‌ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار کمال هادیانفر در همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس ۹۸ در جمع خبرنگاران در خصوص تحقق وعده های آقای نوبخت درباره پلیس راهور و اختصاص خودرو به این پلیس گفت: درخواست ما از دولت محترم این است که با توجه به دغدغه ها و نگرانی های اصلی مردم و مقام معظم رهبری و مسئولین کشور و همچنین ریاست جمهور بحث تصادفات و تلفات جاده ای را جدی بگیرند.

 وی ادامه داد: در سال جاری نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۶۰ نفر بیشتر در جاده های کشور تلفات داشته ایم و به عبارتی هشت صدم درصد افزایش داشته ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: دولت با پشتیبانی های جدی و حمایت از سایر دستگاه‌های مسئول مانند وزارت راه وزارت بهداشت یک عزم جدی و برنامه جدید برای کاهش تلفات تصادفات را اجرا کند ما نیازمند این حمایت هستیم در حقیقت یکی از دغدغه ها و نگرانی های جدی ما در بحث کشورهای توسعه یافته افزایش تصادفات و تلفات جاده ای است.

 سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: برای نظام جمهوری اسلامی خوب نیست که سالانه بیش از ۱۴ هزار نفر تلفات در جاده ها داشته باشد همچنین ۳۱۵ هزار نفر مجروح می شوند . امیدواریم دولت محترم با حمایتی که دارند بتوانیم این تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم و نظارت های هوشمند و سیستمی پلیس را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال اصطحکاک بین مردم و پلیس نیستیم و خیلی به دنبال جریمه کردن نیستیم گفت:  امیدوارم کمپینگ هایی برای روز بدون کشته در تصادفات جاده ای درست شود همچنین روز بدون تصادف داشته باشیم.

 وی ادامه داد: تاکید ما این است که شعار پلیس راهور پرهیز از خطر و آرامش در سفر است مردم این موضوعات را رعایت کنند تا کمترین حادثه را در نوروز سال ۹۸ کشته بدهیم.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: ۴۶ درصد فوتی ها و کشته شدگان ما در تصادفات جاده ای در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند همچنین بخشی از مصدومان تصادفات در حین درمان جان خود را از دست می دهند قرار شد تفاهمنامه‌ای که پیش نویس آن آماده شده با وزارت بهداشت امضا کنیم تا براساس این تفاهم نامه تلفات مصدومان را در حین انتقال به حداقل ممکن برسانیم.

هادیانفر اظهار داشت: از سال ۸۴ بیش از ۲۴ هزار کشته شده در جاده ها داشته‌ایم امروز به ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافته است که این در واقع تاثیر همیاران پلیس است.

وی در ادامه افزود: امروز ما در کشور بیش از ۱۰ میلیون همیار پلیس و هشتصد هزار پلیس یار راهور داریم که با پلیس راهور کمک می کند.

او با بیان اینکه در ۷۵۰ هزار مراکز آموزشی امروز همایش همیاران پلیس در حال برگزاری است که باید از وزیر آموزش و پرورش تقدیر تشکر کرد، گفت: متأسفانه ما در نوروز سال ۹۷ بیش از ۱۳۰۰ کشته در تصادفات جاده های کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۸ و نیم درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: علت تصادف عدم توجه به جلو و سرعت و سبقت غیرمجاز خواب آلودگی و خستگی در حین رانندگی بوده است که پلیس راهور این موضوع را مکرر به رانندگان عزیز توصیه می کنیم.

هادیان‌فر با بیان اینکه در مرز ۳۰ کیلومتری شهرها بیشتر تصادفات رخ می دهد افزود: متاسفانه رانندگان در این فاصله سرعت بیشتری دارند تا هر چه سریعتر به مقصد خود برسند.

رئیس پلیس راهور اضافه کرد: رانندگان باید به بحث فنی خودرو توجه بیشتری داشته باشند تا از حوادث ترافیکی جلوگیری شود.

رییس پلیس راهور ناجا درباره نقاط حادثه خیز تصریح کرد: تلاش‌های صورت گرفته است تا قبل از عید نوروز این نقاط حادثه‌خیز به حداقل ممکن برسد و در برنامه سال ۹۸ نیز هست که این نقاط را به حداقل ممکن برسانیم ولی ما معتقدیم که اصلی‌ترین عامل تصادف عامل انسانی است یعنی راننده اگر از سرعت مطمئنه استفاده کند و عدم توجه به جلو نداشت چه باشد حوادث کمتری رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز