خبرگزاری کار ایران

مومنی با تشریح آمارهای نوروزی تصادفات خبر داد:

اعلام استان‌های پرتصادف / بازگشت ۷۵ درصد مسافران

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۱۵۷

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۷۵ درصد مسافران نورزی از سفر باز گشته‌اند گفت: واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علت تصادفات در نوروز امسال بود.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی روز جمعه در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: از روز چهارشنبه ۱۲ فروردین تمامی نیروهای پلیس راهور برای تسهیل بازگشت مسافران نورزی در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: آمارهای نهایی تلفات و تصادفات امشب مشخص می‌شود اما با وجود افزایش ۳ درصدی سفر‌ها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته تصادفات و تلفات کاهش قابل توجهی داشته است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا در حال حاضر ۷۵ درصد مسافران نوروزی به مبادی اولیه بازگشته‌اند و ۲۵ درصد باقیمانده نیز طی امروز و فردا به منازلشان باز می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی تا پایان روز ۱۵ فروردین ادامه دارد تاکید کرد: خوشبختانه مردم زمان بازگشت سفرهای خود را توزیع کردند و مدیریت بازگشت بین روزهای ۱۲ تا ۱۴ فروردین اتفاق افتاده است.

رییس پلیس راهور ناجا به استان‌های پرتصادف در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان پرتصادفترین استان‌ها در طرح نوروزی بودند.

وی به مهم‌ترین علت بروز تصادفات نوروزی اشاره کرد و افزود: واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علت بروز حوادث نوروزی بوده است. از سوی دیگر مهم‌ترین نوع تصادفات نوروزی واژگونی بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داد و در هفته دوم شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی با اعلام اینکه مثلث پلیس، رسانه و مردم در نوروز امسال شکل گرفت و موجب کاهش تصادفات شد افزود: توجه مردم به پیام‌های پلیس موجب شد پرحجم‌ترین عملیات ترافیکی سال با موفقیت انجام شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بار ترافیک در خروجی استان‌های شمالی، خراسان رضوی و هرمزگان پرحجم است در حالی که خروجی و ورودی استانهای فارس، اصفهان و قم نیز پرحجم است.

به گفته وی ورودی‌های استان تهران نیز دارای حجم بالای تردد است.

رییس پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست بازگشت از سفر خود را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنند و اگر هنوز بازگشته‌اند سفر خود را شنبه انجام دهند. ضمن اینکه رانندگان نباید فرصت کم را با سرعت زیاد جبران کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز