خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبرداد:

کاهش یک درصدی آمار جان باختگان حوادث جاده‌ای/ وجود 5 هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۹۰۰

رئیس پلیس راهور ناجا گفت : تعداد جان باختگان حوادث جاده ای در 8 ماه گذشته کمتر از یک درصد کاهش یافته است .

به گزارش ایلنا، سردار تقی‌مهری افزود: با تلاش وزارت راه، 8 هزار نقطه حادثه خیز کشور هم اکنون به 5 هزار و 400 مورد رسیده که 2 هزار نقطه درون شهری و 3هزار و 400 نقطه در جاده‌هاست.

وی با بیان اینکه برای کاهش تلفات جاده ای باید این نقاط رفع نقص شود، گفت: 50 درصد از کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، در مسیر انتقال به بیمارستان‌ها هستند، بنابراین ارتقای وضعیت و تعداد اورژانس های هوایی و مراکز درمانی در مسیر جاده ها ضروری است.

سردار مهری افزود: ارتقای ایمنی خودرو هم ضروری است و باید 2 کیسه ایمنی هوا در خودروها به چهار کیسه افزایش یابد .

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین مرجع شناسایی خودرو را شماره شناسه VIN کارت خودرو اعلام و تصریح کرد : برای همه موضوعات مربوط به خودرو نظیر معاینه فنی، تغییر کاربردی ، دریافت کارت خودرو و نقل و انتقال ، همین کد استفاده می شود .

سردار مهری ابراز امیدواری کرد روزی از کد ملی برای شناسایی صاحب خودرو استفاده شود؛ مثل الان که از این کد برای شناسایی رانندگان متخلف و دارای امتیازهای منفی رانندگی استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز