خبرگزاری کار ایران

سردار مهری:

کاهش 200 نفری تلفات جاده‌ای در 5 ماه اول امسال

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این که از طریق سامانه سپهتن ایمنی در جاده‌ها افزایش می‌یابد گفت: در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 200 نفر کمتر در جاده‌ها کشته شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سردار تقی مهری در مراسم افتتاح سامانه سپه‌تن و افتتاح تیپ جدید پاسگاه پلیس راه شریف‌آباد با بیان اینکه اجرای سامانه سپهتن را از سال 90 در دستور کار داشتیم گفت: تفاهم‌نامه اجرای سامانه سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) در سال 93 بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه کشور  منعقد شد.

وی با بیان این که تست‌های این سامانه را درمسیرهای تهران – مشهد  و تهران – ارومیه انجام دادیم گفت: به زودی این سامانه در مسیرهای تهران – قم – اراک – خوزستان و لرستان و همچنین قزوین – رشت انجام خواهد شد.

سردار مهری با بیان این که با این سامانه می‌توان کنترل حمل و نقل باری و مسافری را افزایش داد گفت: سامانه سپهتن از طریق سیم‌کارت (GFM) و (GPRS) اطلاعات را به پاسگاه منتقل می‌کند.

سردار مهری ادامه داد: بنا بر این ناوگان مجهز به این سامانه جلوی پاسگاه توقف نخواهد داشت و در یک کیلومتری پاسگاه تمام اطلاعات به مرکز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این اطلاعات قابل انتقال به مرکز پلیس راه در تهران است گفت: بنا بر این از این پس کنترل ناوگان عمومی از طریق دستی و با دفترچه‌های کاغذی انجام نخواهد شد وبه صورت آنلاین بر ناوگان نظارت می‌کنیم.

سردار مهری با بیان اینکه تا کنون 2500 اتوبوس مجهز به این سیستم هستند گفت: امیدوارم تا پایان سال تعداد ناوگان بیشتری مجهز به سیستم سپهتن شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به افتتاح تیپ جدید پاسگاه‌های پلیس راه گفت: در یک قرارداد با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار بر این است که 50 پاسگاه با تیپ جدید و با ساختمان از پیش ساخته شده تا پایان سال بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: 300 پاسگاه در سراسر کشور وجود دارد که امیدواریم برای این پاسگاه‌های فرسوده هم ساختمان‌های جدید و پیش ساخته در نظر گرفته شود.

سردار مهری همچنین با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار داشت: در این مدت تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته تا  200 نفر کاهش یافته است.

کد خبر : ۴۱۷۷۹۷