خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد:

تعداد زیادی از قطعات خودرو مشمول استاندارد نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۳۰

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: تعداد زیادی از قطعات خودرو مشمول استاندارد نیستند. وظیفه خودروسازان است که برای بالا بردن کیفیت خودروی تولیدی خود بر کیفیت این قطعات نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نیره پیروزبخت در حاشیه دیدار وزیر صنعت ایران با همتای عراقی خود، در جمع خبرنگاران درخصوص رعایت استاندارد در تولید قطعات خودرو گفت: سازمان ملی استاندارد قطعاتی که مشمول استاندارد اجباری است، چه در بخش تولید داخل و چه در بخش وارداتی را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد:این در حالی است که تعداد زیادی از قطعات خودرو مشمول استاندارد نیستند. وظیفه خودروسازان است که برای بالا بردن کیفیت خودروی تولیدی خود بر کیفیت این قطعات نظارت داشته باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به قاچاق قطعات خودرو اظهار داشت: حتی اگر این قطعات مشمول استاندارد باشند چون قاچاق است نمی‌توانیم بر آنها نظارت کنیم.

پیروبخت با تاکید بر اینکه شرکت‌های بازرسی بر رعایت استاندارد اجباری در همه صنایع تولیدی نظارت دارند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۳۱۳ هزار مورد کنترل و نظارت از سوی این سازمان انجام شد که در بخش مواد غذایی نظارت و کنترل بیشتری داریم. 

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود تا آخر اسفند تعداد نظارت بر رعایت استاندارد اجباری از سوی صنایع مختلف و بازرسی‌های انجام شده از سوی سازمان ملی استاندارد به ۳۶۰ هزار فقره از سوی شرکت‌های بازرسی طرف قرارداد این سازمان برسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه بیشتر تلاش‌ها بر این است که خودروها را کنترل و نظارت کنیم تا کل قطعات، خاطرنشان کرد: در بخش سوخت و بنزین نیز دیگر با مشکلی مواجه نیستیم و تولیدات بنزین کشور به موارد استاندارد لازم رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز