خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک خبر داد؛

آخرین وضعیت خودروهای وارداتی دپوشده در گمرک / ۲۰۰ دستگاه ترخیص شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۷۰

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: در راستای اجرای مصوبه دولت مبنی بر ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، تا هفته گذشته تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران در حاشیه رونمایی از پنجره واحد شروع کسب و کار گفت: ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک آهسته بوده این مسیر به کندی طی می‌شود به طوری که تاکنون از بین ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک تنها ۲۰۰ خودرو یعنی دو درصد از کل خودر‌های توقیف شده به کشور وارد شده‌‌‌اند.

وی افزود: البته تعدادی از خودرو‌های دپو شده، خودرو‌های ثبت سفارش شده به صورت جعلی هستند که قرار بر انتقال آنها به سازمان اموال تملیکی است.

گمرک ایران مصوبات و دستورالعمل‌‌‌‌‌های مرتبط با خودروهای موجود در اماکن گمرکی را بلافاصله پس از وصول مکاتبات از وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ و اجرایی کرده است. هم‌‌‌اکنون گمرکات سراسر کشور جهت انجام تشریفات گمرکی خودروهای موجود در اماکن گمرکی براساس بخشنامه ۳۴۵ مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورخ ۹۷/۱۱/۱۴ وفق نامه شماره ۲۸۹۸۹۹/۶۰ مورخ ۹۷/۱۱/۹ وزارت صنعت، معدن و تجارت عمل می‌‌کنند که در این بخشنامه، دستورالعمل اجرایی مصوبه شماره ۱۳۷۱۶۱ مورخ ۱۶/‌۱۰/‌۹۷ و مصوبه اصلاحی۱۴۲۹۱۰ مورخ ۹۷/۱۰/۲۷ هیأت وزیران در مورد تعیین تکلیف خودروهای وارداتی و ضوابط ورود و ترخیص خودروها از گمرکات، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بنادر ابلاغ شده است.

همچنین ضوابط مرتبط با ثبت سفارش و ترخیص خودروهای دارای قبض انبار اماکن گمرکی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این دستورالعمل برای کلیه خودورهای مشمول مصوبات مذکور ابلاغ شده و خودروهای مشمول این ضوابط امکان ترخیص از گمرکات را دارند. هم‌‌‌‌اکنون فرآیند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای مشمول دستورالعمل یاد شده در گمرکات طی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز