خبرگزاری کار ایران

حجتی:

گوشت مرغ باید با قیمت هر کیلوگرم ۱۱هزار و۵۰۰ تومان عرضه شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۵۷

وزیر جهاد کشاورزی عرضه گوشت مرغ بالاتر از قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را اجحاف به مصرف کنندگان دانست و بر ضرورت برخورد دستگاه های نظارتی با متخلفان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در جلسه بررسی وضعیت تامین و توزیع نهاده های تولید کالاهای اساسی که عصر امروز با حضور معاونین و مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان‌‌های جهاد کشاورزی استان‌‌ها برگزار شد، گفت: با در نظر گرفتن همه عوامل موثر بر تغییر قیمت کالاها و بر اساس آنالیز قیمت‌‌های سازمان حمایت مصرف‌‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ منطقی و منصفانه و فروش این کالا با قیمت‌‌‌های بالاتر اجحاف به مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به تامین نهاده‌‌ها و استمرار تولید گوشت مرغ در کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد خوراک مورد نیاز تولید گوشت مرغ مربوط به نهاده‌‌ها است و در سال جاری ذرت  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بیش از پارسال تامین شده و قیمت ذرت در بازار نیز از قیمت‌‌‌های مصوب، انحرافی ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌‌‌ها تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌‌های نظارتی، امنیتی و قضایی باید روند تامین تا مصرف نهاده‌‌‌‌های تولید گوشت مرغ به صورت هوشمندانه کنترل و با سوداگری در بازار این کالای اساسی قاطعانه برخورد شود.

حجتی افزود: واردکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت می کنند متعهدند این کالاها را با قیمت مصوب و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای مرغداری و دامداری تحویل دهند.

وی ادامه داد: نهاده ها باید بر اساس ظرفیت تولید به واحدهای مرغداری اختصاص یابد.

وزیر جهاد کشاورزی، ایجاد و توسعه زنجیره‌‌های تولید را برای تامین نهاده‌‌‌‌ها و کاهش نوسانات قیمت در بازار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه‌‌ها و تعاونی‌‌‌های تولید در بخش کشاورزی باید تقویت و تامین نهاده تا بازاررسانی محصولات کشاورزی توسط تعاونی‌‌‌ها انجام شود.

حجتی اضافه کرد: با تقویت تعاونی‌‌‌های عشایری، امسال ۲۵۰ هزار تن نهاده جو توسط این تعاونی‌‌‌ها وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز