خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق راه و شهرسازی:

همواره آماده جنگ هستیم تا آماده صلح/ از اتفاقات تاریخی درس نمی‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۵۱

وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که هیچ‌گاه از اتفاقات تاریخی درس نمی‌گیریم، گفت: مثلاً برای نمونه ما هشت سال جنگ کردیم و درباره هزینه‌های آن آگاهی کامل داریم چون از این موضوعات یاد نمی‌گیریم همواره آماده جنگ هستیم تا آماده صلح.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه گفت: پروژه یک پدیده مهندسی است که شرط موفقیت آن وجود یک نظم مهندسی است و این نظم مهندسی به مثابه تعریف دقیق صورت‌های پروژه، طراحی، مستندسازی، افزودن بستر خلق، بستر تصویب، بستر تامین مالی و... است.

وی ادامه داد: در این میان نهادها نقش اساسی دارند و منظور ما از نهادها قوانین بازی و رفتارهای قاعده‌مند و تکرارشونده است. مجموعه این نهادها مرتبط با امر مهندسی از مرحله آموزش تا نگهداری پروژه باید بتواند یک نظم کارآمد را ایجاد کند.

آخوندی تصریح کرد: اما در این سلسله رفتارها گاهاً با تضادهای نهادی مواجه هستیم که باعث می‌شود اهداف پروژه محقق نشود. همچنین باید توجه داشت که نظم هندسی بسیار مهم است و تا به حال موفق به ایجاد نظم هندسی نشده‌ایم چون اساساً نظام تربیتی ما با این مفهوم در تعارض است و تا امروز هم در این مورد هیچ تجدیدنظری نکرده‌ایم.

وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اثر نظام معرفتی پر از تعارض درونی گفت: این موضوع دو مشکل اساسی را به وجود می‌آورد؛ اولاً اینکه هر نهادی که به کشور وارد می‌شود از حقیقت خود تهی می‌شود و مفهوم دیگری به خود می‌گیرد و این در نوع خود کم نظیر است. دومین مشکل این است که هیچ وقت از اتفاقات تاریخی امکان یادگیری به وجود نمی‌آید یعنی یادگیری جمعی نداریم مثلاً برای نمونه ما هشت سال جنگ کردیم و درباره هزینه‌های آن آگاهی کامل داریم چون از این موضوعات یاد نمی‌گیریم همواره آماده جنگ هستیم تا آماده صلح.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز