خبرگزاری کار ایران

امیدوارم بداقبالی‌ها دست از سر تیم ما بردارد؛

درخشان: لیگ هم مثل آسیا با روش‌های خاص بازی می‌کنیم/راه دومی برای ما نگذاشتند

سرمربی پرسپولیس گفت: هیچ‌جای دنیا با نماینده خودشان در رقابت‌های خارجی، اینطور رفتار نمی‌کنند. الان برای ما راه دومی نگذاشتند، غیر از اینکه برابر نفت به چند نفر استراحت بدهیم.

به گزارش ایلنا، حمید درخشان افزود: برنامه کلی ما این است که تمام نفرات را به مسجد سلیمان ببریم ولی با توجه به شرایط بازی‌های خودمان و بازیکنان، برای این بازی به چند نفر استراحت خواهیم داد و این به دلیل شرایطی است که برای ما به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویم به چند نفر استراحت می‌دهیم به این معنی نیست که لیگ را دست کم می‌گیریم. مسابقات لیگ برای ما مهم است. من درباره اجباری که داریم صحبت می‌کنم. سوال این نیست که کدام یک از دو یا سه تصمیم را انتخاب می‌کنیم، مساله این است که هیچ راه دومی وجود ندارد. بچه‌ها تحت فشار زیادی هستند. تنها بحث فشردگی بازی‌ها مطرح نیست. اینکه در چهار بازی خارج از خانه و با سفر همراه بوده است، فشار را مضاعف کرده است. به جرأت می‌گویم که هیچ یک از رقبای ما چنین شرایطی ندارند. یعنی در کشورهایشان اجازه نمی‌دهند نمایندگانشان با چنین مصائبی روبرو شوند.

سرمربی سرخپوشان خاطرنشان کرد: بازی‌های لیگ و بازی با نفت مسجد سلیمان برای ما مهم است. ما برای ارتقاء جایگاه تیم پرسپولیس تلاش می‌کنیم. بچه‌ها به فکر اعتبار فوتبالی خود و تیم هستند. خواسته دل هواداران برای ما مهم است ولی محکوم به این شده‌ایم با بخشی از توان‌مان بازی کنیم. نفراتی خسته هستند که اگر فشار بیاوریم یا مصدوم می‌شوند یا برای بازی با النصر اصلا در شرایط مطلوب نخواهند بود. شرایط را برای ما خیلی سخت کرده‌اند. برای کار روی مسائل فنی که هیچ، حتی برای بازسازی و ریکاوری بچه‌ها فرصت نداریم. هیچ جای دنیا شرایطی مثل آنچه با آن روبرو هستیم را نمی‌بینید. اصلا احساس نمی‌شود به ما به چشم نماینده ایران نگاه کنند. ما در حال جنگ در چند جبهه هستیم و جبهه اصلی اینجا است. الان همه تصمیم‌ها به سود حریف عربستانی ما شد.

درخشان تصریح کرد: به ما می‌گویند نمی‌شود برنامه را تغییر داد. این نشدن‌ها تبعاتی خواهد داشت که مسوولیتش با آنها نیز خواهد بود. ما نمی‌توانیم برای بازی با النصر با تمام پتانسیل خود بازی کنیم. در این شرایط در روزی که برابر نفت، نوری، اومانا و طارمی را نداریم، نورالهی را هم از ما گرفتند. مگر ما چند هافبک داریم که دو نفرشان را هم نداشته باشیم.

وی درباره اینکه بعضی مسوولان می‌گویند تیم‌هایی از همین امارات با این بازی‌های فشرده در لیگ قهرمانان حاضر شده‌اند گفت: چه نتیجه‌ای گرفته‌اند؟ تازه این چه مقایسه‌ای است؟ مگر تا به حال امارات نرفته‌ایم؟ مگر فاصله شهرها چقدر است؟ خیلی از سفرها را حتی هوایی نمی‌روند. بروند ببینند ما در این مدت چند ساعت روی هوا بوده‌ایم. مسائل علمی را که دیگر نمی‌شود این طرف و آن طرف کرد. بعد از هر سفر، بازیکن 24 ساعت زمان لازم دارد تا ریکاوری شود. ما بیش از 10 هزار کیلومتر را روی هوا بوده‌ایم. تازه تفاوت جوی از گرمی و سردی، ارتفاع و خشکی و رطوبت هوا را حساب کنید. آیا این بدن انسان، زمان لازم دارد تا خودش را وفق بدهد؟ حالا موارد پیش بینی شده دیگر مثل همان معطل کردن تیم ما در فرودگاه تاشکند را نمی‌گوییم. این منصفانه نیست که ما هم از حریفان و هم از خودی‌ها دچار مشکل باشیم.

درخشان درباره نتیجه بازی تراکتورسازی پس از امیدواری‌های ایجاد شده بیان کرد: غافلگیر شدیم. اگر همان یک اشتباه روی نداده بود، تراکتور هیچ برتری نداشت. اشتباه هم پیش می‌آید ولی از شانسی که داریم برای ما پیش آمد. امیدوارم بداقبالی‌ها دست از سر تیم ما بردارد و مشکلات ما هم کمتر شود.

وی در ادامه به سایت‌رسمی باشگاه‌پرسپولیس گفت: الان منتظرم ببینم دکتر تیم درباره شرایط هادی نوروزی چه می‌گوید و امیدوارم حداقل برای فصل‌آینده هنگام برنامه‌ریزی لیگ، دقت کنند که نمایندگان ایران در آسیا چه شرایطی دارند. هر چند بعید می‌دانم هیچ‌گاه برای تیمی غیر از پرسپولیس چنین برنامه سختی بوجود بیاید و متاسفانه هر چه اصرار بر تعویق و همکاری هم داشتیم به جایی نرسیدیم.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی‌های متفاوت پرسپولیس برابر لخویا و بنیادکار گفت: بچه‌های ما ظرف یک هفته با دو شیوه کاملا متفاوت بازی کردند و این کار را خوب انجام دادند. البته ما در رقابت‌های داخلی نمی‌خواستیم از تغییرات تاکتیکی استفاده کنیم، چون همه دنبال فوتبال هجومی هستند اما از این پس در لیگ هم با همین روش‌های متفاوت به میدان خواهیم رفت.

کد خبر : ۲۵۹۵۰۴