خبرگزاری کار ایران

تکلیف وزارت ارشاد برای واریز ۱۰ درصد از درآمدهای برگزاری کنسرت به خزانه مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۶۸۱

نمایندگان مردم در خانه ملت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف به واریز ۱۰ درصد از درآمدهای برگزاری کنسرت به خزانه داری کل کشور کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه دانشگاه ها مجاز به دریافت تسهیلات از بانک‌ها تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۹۷ شدند.

در بند (الف) تبصره (۹) آمده است: به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت‌های امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۷ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

نمایندگان همچنین بند (ب) تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند (ب) تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ صد ‌درصد (۱۰۰%) وجوه اداره‌شده پرداختی از محل بازپرداخت وامهای شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ تا سقف هشتصد میلیارد (۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به خزانه‌داری کل‌کشور واریز می شود.

وکلای ملت بند (ح) تبصره ۹ ماده واحده این لایحه نیز موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند (ح) تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ شرکتها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل‌‌درصد(۴۰%) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج‌درصد(۲۵%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین براساس بند الحاقی ۵ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ بندالحاقی۵- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ده‌درصد (۱۰%) بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای(کنسرت) در تهران و کلانشهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان مجلس با بند الحاقی ۷ تبصره ۹ لایحه بودجه موافقت کردند که بر اساس آن درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیفهای ۱۴۰۲۱۱،۱۴۰۱۶۱، ۱۴۰۱۰۳ جدول شماره(۵) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

در پایان نمایندگان با تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با ۱۷۹ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز