خبرگزاری کار ایران

جوابیه سازمان برنامه و بودجه به یک خبر

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۷۲

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه نسبت به «بیانیه حزب اسلامی کار درباره لایحه بودجه سال ۹۸» که از سوی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، متن جوابیه سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است: 

مدیر عامل محترم خبرگزاری ایلنا

با سلام و احترام؛ 

پیرو انتشارمطلبی درمورخ ۳۰/۱۰‌/۱۳۹۷ درآن خبرگزاری با عنوان «بیانیه حزب اسلامی کار درباره لایحه بودجه سال ۹۸» توضیحات زیر به منظور تنویر افکارعمومی ارسال می‌شود. خواهشمنداست این جوابیه به‌ نحو شایسته به اطلاع خوانندگان گرامی رسانده شود.

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به بیانیه حزب اسلامی کار؛

برنامه‌های اشتغالزایی از اولویت‌های مهم دولت در سال جاری و سال ۱۳۹۸است 

حزب اسلامی کار با صدور  بیانیه‌ای انتقادات خود را  نسبت به لایحه بودجه سال ۹۸  اعلام کرده است که در این ارتباط توضیحات زیر ارائه می‌شود:

۱- نسبت بودجه عمومی به تولید ناخالص داخلی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ بین ۱۲ تا ۱۷ درصد در نوسان بوده است و برای سال ۱۳۹۸ این نسبت به حدود ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. نکته قابل توجه معنای این نسبت است که به مفهوم سطح بهره‌مندی آحاد جامعه از خدمات عمومی است و بیانگر میزان ارائه خدمات عمومی نظیر آموزش، امنیت، رفاه اجتماعی، سلامت و سایر کالاهای عمومی در تعهد دولت به مردم می‌باشد.

 ۲- میزان بودجه عمومی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ به میزان ۴۰۷ هزار میلیارد تومان حداقل اعتبارات مورد نیاز برای اداره کشور است.

۳- در خصوص مطالب عنوان شده در مورد سازمان تامین اجتماعی به اطلاع می‌رساند دولت بر تعیین تکلیف مطالبات قطعی و حسابرسی شده سازمان تامین اجتماعی و اصلاح رابطه مالی خود با صندوق های بازنشستگی مصمم می‌باشد و علاوه بر تسویه و تهاتر بخشی از بدهی‌های بانکی آن سازمان با مطالباتش از دولت در سال جاری، معادل ۲۰ درصد از ظرفیت تسویه بند «و» تبصره (۵) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را به تسویه مطالبات آن سازمان اختصاص داده است.

۴- برخلاف موارد ادعا شده در خصوص غفلت از سهم کار و نقش و اهمیت مشاغل خانگی، به اطلاع می‌رساند یکی از اولویت‌های مهم حوزه اشتغال‌زایی در سال جاری و سال ۱۳۹۸ ظرفیت‌سازی‌های انجام شده و تفاهم‌نامه‌های متبادله با دستگاه‌های اجرایی در خصوص برنامه‌های اشتغال‌زایی در قالب تبصره (۱۸) قانون بودجه می‌باشد. با عنایت به حجم اعتبارات پیش‌بینی شده (از محل منابع عمومی، صندوق توسعه ملی، سیستم بانکی و منابع هدفمندی) در این حوزه، که بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان است، برای ایجاد یک میلیون و هفتاد هزار ظرفیت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس برنامه اشتغال حوزه سیاست‌های فعال بازار کار و تفاهم‌نامه مبادله شده میان سازمان برنامه وبودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شده است با اعطای ۷۵۲۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت و ۸۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ضمن حمایت از واحدهای اقتصادی مشکل‌دار موجود و حفظ و صیانت از اشتغال موجود، برای ۳۲۸ هزار نفر نیز در حوزه های مرتبط اعم از طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، طرح یارانه دستمزد اشتغال‌زایی شود. شایان توجه است که ۷۹۱۰ میلیاردریال از اعتبارات یاد شده صرفاً به توسعه و حمایت از مشاغل خانگی اختصاص دارد. این برنامه‌ها برای اجرا در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ طراحی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز