خبرگزاری کار ایران

دبیر یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران مطرح کرد:

وابستگی ۹۰ درصد از تولیدات انمیشین به بودجه دولتی/تعطیلی دفاتر تولید انیمیشن

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۵۱

محمدرضا کریمی صارمی معتقد است که امروز فرصت مناسبی است تا تا سرمایه‌گذاران خارجی راحت‌تر به ایران سفر کنند و در انمیشین سرمایه‌گذاری کنند.

محمدرضا کریمی صارمی (دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آمار کمی آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: در بخش ملی جشنواره شاهد کمتر شدن آثار ارسالی به دبیرخانه‌ جشنواره بودیم که دلیل این امر دولتی بودن تولیدات و درواقع وابستگی این تولیدات به بخش دولتی است.

وی ادامه داد: وقتی شرایط اقتصادی دولت خوب است طبعا در بخش فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری می‌شود اما به دلیل مشکلات ‍پیش آمده این بودجه کاهش پیدا کرده است و یکی از مشکلات حوزه انیمیشن هم وابستگی ۹۰ درصد از تولیدات به بودجه دولتی است لذا وقتی اقتصاد متزلزل می‌شود نوساناتی در تولید ایجاد می‌شود.

دبیر همه دوره‌های جشنواره پویانمایی تهران با اعلام این‌که بازار فیلم امسال شاهد حضور خریداران زیادی خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگرچه تورم باعث کاهش تولیدات شده است اما حالا این فرصت فراهم آمده تا سرمایه‌گذاران خارجی راحت‌تر به ایران سفر کنند و بتوانند برای استفاده از تجربه و آثار ایرانی سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشند. همین اتفاق چند سال پیش در هند رخ داد و تحولی مطلوب برای هنر این کشور بود که امیدواریم این فرصت برای ایران نیز فراهم شود.

وی درباره وضعیت انیمیشن در سالی گه گذشت، گفت: ما نیروی انسانی، نرم‌افزار و سخت‌افزار و حضورهای بین‌المللی را تجربه کرده و می‌کنیم. اگرچه برخی از دفاتر تولید انیمیشن تعطیل شده‌اند، اما در این میان برخی موسسه‌ها با رویکردهای جدید شکل گرفته‌اند ضمن اینکه هر ساله فارغ‌التحصیلانی داریم که وارد بازار کار می‌شوند.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با بیان این نکته که آثار این دوره در بخش دینی، تلویزیونی و آثار مستقل از لحاظ کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند، توجه بیشتر دانشگاه‌ها و دانشجویان را نسبت به پایان‌نامه‌ها خواستار شد و افزود: در بخش پایان‌نامه‌های دانشجویی انتظار ما بیشتر بود. شاید یکی از دلایلی که لازم است نشست‌هایی درباره‌اش برگزار شود، تحمیل زمان فارغ‌التحصیلی به دانشجویان است. دانشجویان قبلا وقت بیشتری داشتند، شهریه بر آن‌ها تحمیل نمی‌شد و ضرورتی نداشت خیلی سریع تحصیلات خود را سپری کنند اما سرعت فعلی بر کیفیت آثار تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز