خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد:

تجاری سازی ایده‌های بانوان برای رفع بیکاری/ سرمایه‌گذاران از ایده‌ها حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۲۹

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال گفت: تجاری سازی ایده های بانوان و جوانان در مسیر رفع بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه دانش یزدی در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال با رویکرد اقتصاد اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم امروز کشور و استان یزد رونق اشتغال و پویایی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند ادامه داد: بانوان پتانسیل های متعددی دارند و توجه به این ظرفیت می تواند اثرات پایداری را با خود به همراه داشته باشد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد اضافه کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی تحمیل شده به کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان توجه به توانمندی زنان در ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید می تواند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرعت ببخشد.

دانش یزدی با تاکید بر اینکه زمینه ایده پردازی، مسئولیت پذیری و سرمایه گذاری بانوان در عرصه های اقتصادی تقویت شود خاطرنشان کرد: ضروری است میدان ایده‌پردازی، مسئولیت پذیری و تسهیل در سرمایه گذاری برای ورود زنان به عرصه های خرد و کلان اقتصادی کشور به ویژه در استان صنعتی، معدنی و گردشگری یزد فراهم شود زیرا توسعه اقتصادی وقتی رخ می دهد که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: در قرن حاضر رشد و توسعه اقتصاد جهان بر پایه نوآوری استوار است بنابراین ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی و رشد کسانی که ایده را به محصول و علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند، بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: زنان کارآفرین جامعه ما به عنوان قشری مبتکر و با پشتکار نقش تعیین کننده ای در حوزه کارآفرینی، اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی  دارند و تجاری سازی و راه‌اندازی ایده‌های جوانان می‌تواند در مسیر رفع مشکل اشتغال اثر گذار باشد.

دانش یزدی افزود: مقوله کارآفرینی به سرعت در حال گسترش است و کارآفرینی زنان، موضوع مورد توجه در بسیاری از کشورهای جهان است و ما نباید از این مسیر ثروت آفرین  منحرف شویم و زنان موفق حاضر در این جلسه که موفقیت های بزرگی را به نمایندگی از استان یزد در اقتصاد ایران و جهان به نمایش گذاشته‌اند نمونه ای از این توانمندی هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان گفت: مهارت‌های ارتباطی و به کارگیری تفکر شبکه ای از جمله توانمندی های زنان کارآفرین است که از نظر برخی نقش آنها را در این حوزه برجسته تر می سازد و استان یزد می تواند با سرمایه گذاری بر این موضوع جریان جدیدی از کارآفرینی به ویژه در مشاغل دانش بنیان و خُرد را آغاز و از اثرات مثبت آن سایر بخش ها را نیز بهره‌مند سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز