خبرگزاری کار ایران

در سی‌امین نشست آیین آواز؛

یاد کاوه دیلمی گرامی داشته شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۵۲۶

سی‌امین نشست آیین آواز با گرامیداشت یاد و نام کاوه دیلمی، آوازخوان تازه‌درگذشتۀ موسیقی ایرانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نشست آیین آواز که به روال همیشگی در فرهنگسرای ارسباران برپا شد، مژگان رسولی روزنامه‌نگار با قرائت اشعاری ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این خوانندۀ خوش‌خوان و بی‌حاشیه به خانواده، دوستداران صدای آن مرحوم و جامعه آوازی و موسیقایی کشور به قرائت زندگی‌نامه هنری آن زنده‌یاد پرداخت.

حمید سهرابی دیگر مجری صحنه‌ایِ نشست آواز نیز در سخنانی اعلام کرد که چون ماه آینده در روزهای مقارن با سالمرگ زنده‌یاد غلامحسین بنان قرار است بزرگداشتی برای آن آوازخوان صاحب سبک برگزار شود، طبق تصمیم برگزارکنندگان نشست آیین آواز در باشگاه موسیقی ارسباران مقرر شده بود از آقای کاوه دیلمی نیز به عنوان شاخص‌ترین ادامه دهندۀ راه و شیوۀ آوازیِ استاد بنان برای حضور در این برنامه دعوت شود که متأسفانه اجل مهلت نداد و دست گلچین تقدیر این گل خوشبو و خوش‌صدا را از ما گرفت.

در ادامه نیز کلیپی دربردارندۀ اجرای قدیمی زنده‌یاد کاوه دیلمی با نام «یاد یار مهربان» که در گرامیداشت استادش زنده‌یاد بنان (با همکاری و همراهی دیگر هنرمندان از جمله فرهاد فخرالدینی و حسین علیزاده) به یادگار مانده است برای حاضران در ارسباران پخش شد.

کاوه دیلمی رزمخواه خواننده باسابقه موسیقی ایرانی چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه جاری در اثر سکته جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. وی سال ۱۳۱۹ در رشت متولد شد. پس از پایان دبیرستان در تبریز برای ادامه تحصیل به انگلستان سفر کرد و در مقطع لیسانس رشته مدیریت فارغ‌التحصیل شد. سال ۱۳۵۴ به ایران بازگشت و به فراگیری موسیقی روی آورد. وی ابتدا فراگیری ساز تار را نزد هوشنگ ظریف آغاز کرد و در ادامه از آموزش‌های احمد عبادی بهره برد. همچنین آموختن ظرایف هنر آواز ایرانی را نزد غلامحسین بنان به پایان برد. نخستین اثرش آلبوم «یاد یار مهربان» بود که به یاد بنان و به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی عرضه شد.

از دیگر آثار هنری کاوه دیلمی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: اجرای کنسرت به همراه حسین علیزاده و و گروه سازهای ملی در آمریکا و اروپا ۱۳۶۹، آلبوم موسیقی «می ناب ۱» با آهنگسازی روح‌الله خالقی و تنظیم گلنوش خالقی ۱۳۶۹، آلبوم موسیقی «می ناب ۲» با آهنگسازی روح‌الله خالقی و تنظیم گلنوش خالقی ۱۳۶۹، آلبوم موسیقی «رامشگران» با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی و اجرای «گروه شیدا و همچنین آلبوم موسیقی «مرغ حق» با تنظیم مزدا انصاری ۱۳۸۵.

یاد کاوه دیلمی گرامی داشته شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز