خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان یزد خبر داد:

تمام محورهای مواصلاتی یزد باز است/ راهداران در حالت آماده باش

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۵۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه تردد در راه‌ها و گردنه های برف‌گیر استان یزد ادامه دارد، گفت: تمام محورهای مواصلاتی یزد باز است.

علی علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با وجود بارندگی و بارش برف از روز گذشته در یزد و ادامه آن تا ظهر امروز با تلاش راهداران خوشبختانه تمام راه ها و گردنه های برف‌گیر استان باز و تردد ادامه دارد.

وی ادامه داد: از دیروز بارندگی‌های خوبی در مناطق مختلف استان به صورت باران و برف آغاز شد به گونه ای که در گردنه علی آباد، سخوید و منشاد شاهد بارش 15 تا 35 میلیمتری برف بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد افزود: از زمان شروع بارش برف، کار نمک پاشی و شن پاشی در مناطق برف‌گیر آغاز شده و تا این لحظه در هیچ مسیری مشکلی گزارش نشده و تردد خودروها روان است.

وی تصریح کرد: عصر و شب گذشته، عده ای از رانندگان به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و بی‌توجهی به هشدارهای راهداران و پلیس در گردنه سخوید دچار مشکل شدند و گره ترافیکی ایجاد کردند که با تلاش پلیس و راهداران، مسیر باز شد.

علیخانی از رانندگانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر استان را دارند درخواست کرد، علاوه بر نکات ایمنی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی همچون زنجیرچرخ، به هشدارهای پلیس و راهداران مستقر در مسیرها توجه کنند.

وی ادامه داد: امسال راهدارخانه های فعال استان با 281 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین، به همراه 320 نفر از عوامل، آماده خدمت رسانی به مردم و انجام کارهای راهداری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد افزود: هم اکنون از مجموع راه های استان، 726 کیلومتر بزرگراه 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 274 کیلومتر راه آسفالته روستایی است که زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد و در خدمت رسانی به مردم در این زمینه مشکلی نیست.

وی با تکذیب اخبار بسته بودن مسیر سخوید در برخی شبکه های مجازی به علت بارش برف در روز جاری اظهار داشت: در این مسیر به علت تردد زیاد خودرو و تداوم بارش ها، فعالیت راهداران با نمک پاشی و شن پاشی و کمک به عبور رانندگان آغاز شد و تردد با استفاده از تجهیزات لازم آزاد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با تاکید بر اینکه در مجموع هیچ کدام از راه های برفگیر استان بسته نیست اظهار داشت: در عین حال برخی گره های ترافیکی در جاده هایی همچون سخوید، ممکن است ناشی از نداشتن تجربه برخی رانندگان، بروز نقص فنی در خودرو و نبود تجهیزات ایمنی لازم باشد، با این حال راهداران همواره در حالت آماده باش بوده و تلاش می شود مشکلات در کمترین زمان ممکن حل شود.

وی ادامه داد: در گردنه علی آباد که در مسیر یزد شیراز قرار دارد، ماموران در حال نمک پاشی هستند و مسیر نیز باز است و رانندگان با رعایت نکات ایمنی و توجه به اخطار نیروهای راهداری و پلیس راه، می توانند تردد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز