خبرگزاری کار ایران

رحمانی خطاب به مدیران صمت استانی:

موانع تفویض ثبت سفارش به استان‌ها باید برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۲۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقامات استانی باید از فرصت تفویض اختیارات این وزارتخانه به استان‌ها استفاده کنند، تاکید کرد: استان‌ها باید هر چه سریع تر فرایند ثبت سفارش را به روز کنند.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در همایش معاونان امور صنایع سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها با اشاره به ضرورت ایجاد فضای همدلی میان دولت و تولیدکنندگان گفت: یکی از راه های مقابله با تحریم، ارتباط با تشکل های خصوصی، مانند اتاق بازرگانی، انجمن ها و... است و باید بخشی از کار را به آنها سپرد و در تصمیم گیری ها از این تشکل ها مشورت گرفت، چراکه هیچ گاه از مشورت ضرر نکرده ایم.

وی درباره تفویض برخی اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها اظهار داشت: گاهی اینطور به نظر می رسد که تصمیمات و گفت وگوها در سطوح بالای کشور، به درستی به استان ها منتقل نمی شود، هر چند بنده با این قضیه آشنا هستم چنانکه در دوره نمایندگی مجلس، قانونی را تصویب می کردیم که گمان می شد با تصویب آن، انقلابی رخ می دهد، اما در مقام اجرا تغییری رخ نمی داد و این به دلیل عدم اجرای درست تصمیمات و قوانین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید تصمیماتی که قانون اجازه می دهد را به استان ها تفویض کرد، تصریح کرد: در صنعت، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در بخش تجارت، کارگروه تنظیم بازار و در بخش معدن، شورای معادن را داریم که رئیس آن در استان ها، استاندار است و ما اختیارات را به آنها تفویض کردیم که هر تصمیمی بگیرند، آن را تایید می کنیم.

رحمانی با بیان اینکه با تفویض اختیارات به استان‌ها، مقامات استانی باید از آن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: درباره ثبت سفارش اگرچه ابتدای کار است و توقعات نیز بالا است اما باید سریعا موانع را برداشت.

وی ادامه داد: هر کاری که پیش از این در دفاتر تهران انجام می شد امروز در استان ها قابل انجام است، به غیر از بحث تولید ساخت داخل که سامانه آن هنوز تکمیل نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تسهیل فرایند ثبت سفارش، بررسی استاندارد و موارد مشابه تاکید کرد و ابراز داشت: در اکثر استان ها که ثبت سفارش به آنها تفویض شده است، انجام فرایند به روز شده، با این حال، تعدادی کمی از استان‌ها، همچنان تاخیر دارند که باید هر چه سریع تر آنها نیز فرایند ثبت سفارش را به روز کنند.

رحمانی در توضیح تصمیمات اخیر دولت در حوزه تولید بیان کرد: اقلام واحدهای تولیدی را باید خود این واحدها وارد کشور کنند، مگر آنکه یک واحد بازرگانی را به عنوان عامل معرفی کنند که آن هم سازمان های استانی باید نظارت کنند قطعه و اقلام تولیدی با قیمت دوبرابر به دست تولید کننده نرسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم همگرایی میان دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی تاکید کرد و یادآور شد: از چندی پیش جلسات مختلفی را با دیگر دستگاه‌های دولتی و حتی برخی نهادهای حاکمیتی همچون قوه قضاییه برگزار کردیم تا ضمن حل مشکلات، همسویی و نگاه مشترک میان وزارتخانه و آنها ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز