خبرگزاری کار ایران

در راستای آشتی مردم با کتاب انجام شد؛

رونمایی از طرح کتاب در تاکسی آبیک/ اجرای طرح در 100 تاکسی برون‌شهری

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۱۶۷

در مراسمی با حضور مسؤولان، رونمایی از طرح کتاب در تاکسی در شهرستان آبیک انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرماندار آبیک در مراسم رونمایی از طرح کتاب در تاکسی گفت: ایران اسلامی با توجه به ظهور و بروز اندیشمندان و قله‌های رفیع علم، در بسیاری از علوم سرآمد کشورهای دنیا بوده است.

شهرام احمدپور افزود: در مقطعی دچا رکود در زمینه مطالعه شدیم و بین علاقمندی مردم و دوستی آنان با کتاب فاصله افتاد که امروز هم از استانداردهای جهانی مطالعه دور هستیم.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار الکترونیکی و اینترنت و تکنولوژی رغبت مردم به مطالعه کتاب کاهش یافته در حالی که کتاب ارزش و جایگاه واقعی خود را دارد.

این مسؤول اضافه کرد: اگر مطلبی از کتابی خوانده شود تا 30 سال در ذهن انسان باقی می‌ماند اما اگر مطلبی از فضای مجازی خوانده شود ظرف مدت کوتاه از ذهن پاک می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: طرح کتاب در تاکسی بیانگر اهتمام و خلاقیت مسؤولان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک و سازمان حمل  ونقل همگانی و درون شهری بوده است.

احمدپور بیان کرد: طرح کتاب در تاکسی‌ها اجباری نبوده که یک حرکت فرهنگی محسوب می‌شود و نظام‌مند و قانونمند در شهرستان آبیک اجرا می‌شود.

اجرای طرح کتاب در تاکسی در سه فاز

رمضان حیدری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک هم در این مراسم گفت: رونمایی کتاب همه جا، برای همه و همه وقت برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است که لازم است در فضاهای مختلف فرهنگ کتابخوانی تسری یابد.

وی افزود: از فضاهای حمل و نقل عمومی می‌توان برای استفاده مدیریت زمانی برای مطالعه استفاده کرد.

این مسؤول ادامه داد: طرح کتاب در تاکسی برای تاکسی‌های برون‌شهری در نظر گرفته است که مسیر طولانی را باید مسافران طی کنند و می‌توانند ازکتب موجود در تاکسی بهره ببرند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک اضافه کرد: آبیک، سومین شهر در کشور پس از تربت حیدریه و رشت است که طرح کتاب در تاکسی به صورت قانونمند و نظامند به اجرا درمی‌آید و در برخی شهرها به صورت انفرادی وتوسط رانندگان برخی تاکسی‌ها در حال اجرا است.

حیدری خاطرنشان کرد: طرح کتاب در تاکسی، به نوعی آشتی دوباره مردم با کتاب است که کتاب‌هایی با موضوعات مختلف  و خطوط ساده  و عادی پیش‌بینی شده تا همگان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح کتاب در تاکسی، در سه فاز مقرر شده 100 تاکسی برون‌شهری از طرح استفاده شود که به صورت نمادین 10 تاکسی برون‌شهری این طرح اجرایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز