خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت خبر داد:

حمایت از راننده‌های تاکسی در رونمایی از بسته ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۸۰

رئیس شورای شهر رشت در روزی که شنونده دغدغه های نمایندگان تاکسیداران رشت بود از بسته ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی با اشاره به جایگاه حمل و نقل عمومی در بین مردم اظهار داشت: حمل و نقل عمومی از منزلت خاصی نزد جامعه برخوردار است که علت اصلی آن ایمنی و امنیت این ناوگان عمومی نزد مردم است. اما در شهر رشت حمل و نقل عمومی از ضعف زیر ساختی رنج می برد. همچنین حق امتیاز این خودروها در شهر رشت نسبت به شهرهای دیگر استان بسیار پایین است. علت اصلی افزایش بی رغبتی مردم به تاکسی ها در شهر رشت را می توان در عدم مدیریت صحیح مسافربری خودروهای شخصی و نبود نظارت دقیق بر نرخ کرایه ها و ایجاد ایستگاههای تاکسی در نقاط مختلف شهر رشت جستجو کرد که این عوامل در بلندمدت باعث کاهش اعتبار ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر رشت شده است.

رئیس شورا با اشاره به برنامه‌های خدمت ویژه شورا بر مبنای اقشار مختلف شهر افزود: در شورای پنجم سعی کردیم، طرح ها و لوایحی را با توجه به تمرکز بر روی اقشار مختلف مثل قشر مهندسین، قشر تاکسیداران، قشر ورزشکاران، قشر کودکان استثنایی و … آماده کنیم و به حل مشکلات مختص به آنان بپردازیم.

وی توجه به برنامه های رفاهی را از مدیران سازمان حمل و نقل خواستار شد و تصریح نمود: برنامه ریزی برای رفاه راننده های تاکسی مثل انتخاب راننده تاکسی نمونه، برگزاری دوره های آموزش زبان و برگزاری جشنواره ها و دعوت از خانواده های این عزیزان در این جشن ها به حس روحی بهتر در رانندگان کمک می کند.

وی در این جلسه از بسته ویژه برنامه خدمت رانندگان حمل و نقل عمومی رونمایی نمود و این بسته را در مسیر رسیدن دستیابی به شهر ایده‌آل اسلامی دانست.

علوی با اشاره به نیاز جامعه به برنامه محور بودن فعالیت ها افزود: در برنامه بسته ویژه برنامه خدمت رانندگان حمل و نقل عمومی در ارتباط با مشکلات قشر راننده تاکسی بررسی ها برای رسیدن به راهکاری مشخص پیش بینی شد.

رئیس شورا در راستای پیگیری مشکلات عنوان شده در جلسه مذکور و همچنین حمایت از حمل و نقل عمومی، اقدام به ارسال نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نمود. وی در این نامه به سیاستها و راهکارهای شورای شهر برای کاهش بار ترافیکی شهر رشت اشاره کرد و همچنین بسته بودن سایت‌های ثبت نام خودروهای جدید را مانعی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی دانست و خواستار رفع این مانع از سوی وزیر شد.

وی همچنین در دو نامه ای دیگر خواستار اختصاص یارانه و پوشش بیمه ای رانندگان از سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور و اعمال ماده یک قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از رئیس پلیس راهور شهرستان رشت به جهت حمایت از حمل و نقل عمومی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز