خبرگزاری کار ایران

با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری خرم‌آباد محقق شد؛

تحول در حوزه‌ سلامت غرب کشور با مشارکت بنیاد برکت

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۴۰۴

با آغاز به‌کار و فعالیت مرکز درمان ناباروری برکت جهاد دانشگاهی خرم‌آباد، از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تحولی بزرگ در حوزه‌ سلامت، بهداشت و درمان استان لرستان و استان‌های غربی کشور صورت گرفت.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد برکت، برای احداث، آماده‌سازی و تجهیز مرکز درمان ناباروری برکت جهاد دانشگاهی خرم‌آباد که با کمک بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) راه‌اندازی شده، بیش از 110 میلیارد ریال هزینه شده است.

این مجموعه‌ درمانی با 2500 مترمربع مساحت در دی‌ماه امسال و در جریان سفر دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان لرستان افتتاح و به بهره‌بر‌داری رسید.

خدمات مرکز درمان ناباروری برکت جهاد دانشگاهی خرم‌آباد از مشاوره تا انجام تمامی فرآیندهای درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور را شامل می‌شود. این مرکز با برخورداری از امکاناتی هم‌چون آزمایشگاه، اتاق عمل و امکانات تعیین جنسیت، یک مجموعه‌ی درمانی کامل است و به‌لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی، جزو مراکز شاخص درمان ناباروری در کشور محسوب می‌شود.

این مرکز درمانی تا پایان سال به بیش از یک‌هزار زوج نابارور خدمات ارایه می‌دهد و قابلیت پذیرش 3 هزار زوج را در طول سال دارد. با توسعه‌ مرکز درمان ناباروری برکت جهاد دانشگاهی خرم‌آباد در آینده‌ای نزدیک، غرب کشور به‌طور کامل به لحاظ ارایه‌‌ خدمات درمانی ناباروری تحت پوشش قرار خواهد گرفت. همچنین هزینه‌های درمان در این مرکز جهت رفاه حال بیماران با تعرفه‌ی دولتی و به شکل حداقلی است.     

احداث و توسعه‌ مرکز درمان ناباروری برکت جهاد دانشگاهی خرم‌آباد نزدیک به 9 ماه زمان برده و 40 نفر شامل کادرهای پزشکی، درمانی و خدمات به‌طور مستقیم در این مرکز مشغول به کار شده‌اند. همچنین برای رفاه حال و اسکان بیمارانی که از خارج استان برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، یک مجتمع اقامتی نیز درنظر گرفته شده است.

از آن‌جایی که لرستان از جمله استان‌هایی است که نرخ ناباروری در آن نسبتاً بالاست، افتتاح و راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری برکت جهاد دانشگاهی خرم‌آباد، مردم این استان را از سفر به مناطق و استان‌های اطراف و صرف هزینه‌های هنگفت غیرضروری و جانبی بی‌نیاز کرده و نوعی آرامش خیال را برای‌شان به دنبال داشته است. مردم استان لرستان می‌توانند بهترین و کامل‌ترین خدمات را در حوزه‌ی درمان ناباروری از این مرکز دریافت کنند.

راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری برکت جهاد دانشگاهی خرم‌آباد علاوه بر ارتقای سطح سلامت و توسعه‌ اقتصادی استان لرستان، به نوعی از مهاجرت نخبگان و متخصصان این استان نیز به پایتخت و استان‌های هم‌جوار جلوگیری کرده و باعث ماندگاری جمعیت می‌شود. هم‌چنین این مرکز با پذیرش زوج‌های نابارور از تمام نقاط کشور، مقوله‌ی گردشگری سلامت را نیز در این استان رونق خواهد داد.

لازم به توضیح است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت کشور توسط رهبر معظم انقلاب در سال 1393 مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، گام‌های بلند و مؤثری را برای تحقق این سیاست‌ها در سراسر کشور برداشته و بر همین اساس، اقدام به طراحی و اجرای «طرح برکت خانواده» در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور کرده است. طرح برکت خانواده از سال 1394 توسط شرکت خدمات بیمه‌ی برکت با هدف شناسایی و درمان زوج‌های نابارور روستایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته به اجرا درآمده است.

با توجه به عدم دسترسی روستاییان به مراکز درمانی، مشکل تأمین هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری و پوشش ندادن این نوع خدمات توسط شرکت‌های بیمه‌ای، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصمیم گرفت در حوزه‌ی کمک به درمان زوج‌های نابارور ساکن در مناطق روستایی کشور، به‌طور جدی ورود کند و در مدت 3 سالی که از اجرای طرح برکت خانواده می‌گذرد، خوشبختانه تاکنون 379 نوزاد در سراسر کشور به دنیا آمده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز