خبرگزاری کار ایران

تشریح خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر در کشورهای آفریقایی

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۵۶

اولویت اصلی مراکز درمانی هلال احمر در کشورهای آفریقایی، آموزش پرسنل در حوزه توانبخشی، بهداشت و درمان، امداد و دوره‌های پیشرفته، کمک‌های اولیه و امداد و نجات است و پس از آن باید به مباحثبهداشت و نکات کلی سلامت پرداخت.

ایلنا: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: قرار است فعالیتهای این معاونت در مراکز خدماتی خارج از کشور پس از برنامه‌ریزی قبلی و مشخص در شورای سیاستگذاری جمعیت هلال‌احمر، نهایی و سپس اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، " سیدرضا رئیس کرمی " با تشریح گزارش سفر هیئت ایرانی جمعیت هلال‌احمر به آفریقا و بازدید از نحوه ارائه خدمات در ۹ مرکز درمانی جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به شروع به کار مدیریت جدید در معاونت بهداشت و درمان نیاز بود تا نحوه ارائه خدمات در مراکز مختلف بازدید شود ضمن اینکه مقرر شده است تا نوع ارائه خدمات در کشورهای مختلتف تغییر یابد و به سمتی حرکت کنیم تا خدمات برآورده کننده نیازهای کشورهای مختلف باشد.

استقبال از ارائه خدمات درمانی ایران در شرق آفریقا

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت انجام بازرسی‌های مالی، سلامت و دادن انگیزه به خدمتگزاران هلال‌احمر در مراکز خارج از کشور، توضیح داد: بر این اساس بازدیدهای ما از ۷ کشور در شرق آفریقا که ایران در آن‌ها ۹ مرکز ارائه خدمات درمانی دارد، ‌انجام شد و بر اساس آن مشخص شد که ارایه خدمات درمانی از سوی هلال‌احمر ایران در ۳ کشور کومور، زیمباوه و سومالی بسیار مورد استقبال مردم این کشور‌ها قرار گرفته است.

رئیس کرمی با تاکید بر ورود به بحثهای آموزش بهداشت و سلامت در این کشور‌ها، تصریح کرد: در این میان در سومالی با وجود اینکه از زمان آغاز بحران هلال‌احمر ایران خدمات‌دهی خوبی را شروع کرده که مورد استقبال هم قرار گرفته‌ است، اما ادامه خدمات‌دهی ایران در این کشور محدود به درمانگاه شده و باید در این زمینه به فکر توسعه خدمات درمانی بود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه خدمات در سومالی پیشنهادات و برنامه‌هایی در دست است که در صورت موافقت شورای سیاستگذاری هلال‌احمر اجرایی خواهد شد، اذعان کرد: بر این اساس برنامه‌های جامعی در زمینه بهداشت عمومی و خدمات مادر و نوزاد در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت اجرایی خواهد شد.

ضرورت توسعه ارائه خدمات در مراکز سلامت خارج از کشور

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر همچنین درباره ارایه خدمات درمانی از سوی هلال‌احمر ایران در کنیا توضیح داد: کنیا به کشوری پیشرفته تبدیل شده و مراکز درمانی بسیار خوبی دارند و لذا ضروری است تا مراکز سلامت هلال‌احمر ایران هم شیوه ارائه خدمات خود در این کشور را توسعه دهد و این مراکز را به سمتی ببرد که تعطیلی آن‌ها برای کشور‌ها امکانپذیر نبوده و هزینه‌بر باشد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سلامت هلال احمر ایران در تانزانیا نیز تا کنون به علت مناسب نبودن محل آن چندان موفق نبوده است، اذعان کرد: هم‌اکنون با تغییر مکان این مرکز پیشرفت کاری آن بسیار افزایش یافته و از ظرفیت‌های ارائه خدمات آن استفاده مناسبی شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر افزود: در سودان هم فضا، محل و میزان ارائه خدمات از سوی هلال‌احمر ایران کمتر از توانمندی‌های ماست و در این زمینه ۲ تا ۳ برنامه متفاوت در نظر گرفتهه شده است که بحث‌های اولیه آن با مقامات سودان انجام شده و باید تصمیم‌گیری نهایی در ایران انجام شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در کنگو هم با توجه به شرایط خاص آن بسیار حساس و خاص است، تصریح کرد: متاسفانه بستر قانونی مناسبی در این کشور برای همکاری وجود ندارد و ما باید همه تلاش خود را برای رفع مشکل در این زمینه به‌کار بندیم. البته سفارت ایران فضایی را در کنگو برای راه‌اندازی مرکز توانبخشی آماده کرده و ما در آیننده آن را تجهیز خواهیم کرد.

ورود به مباحثسلامت در مراکز خارج از کشور با توجه به نیاز کشور‌ها

به گفته معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اولویت اصلی در همه این مراکز درمانی آموزش پرسنل در حوزه توانبخشی، بهداشت و درمان، امداد و دوره‌های پیشرفته، کمک‌های اولیه و امداد و نجات است و پس از آن باید به مباحثبهداشت و نکات کلی سلامت پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه از این پس ورود ما به مباحثسلامت در مراکز سلامت خارج از کشور با توجه به نیاز کشور‌ها خواهد بود، اظهار کرد: با جمع‌آوری برنامه‌های بهداشت و سلامت سایر کشور‌ها با توجه به نیاز آن‌ها در چرخه سلامت و ارائه خدمات آن‌ها وارد خواهیم شد و مهم‌ترین تحول ما در این زمینه در آموزش عمومی، توانمندسازی پرسنل و تطبیق با برنامه‌های ۲۰۲۰ فدراسیون و اعزام تیم‌های موقت تخصصی برای ارائه خدمات بشردوستانه و ایجاد مدیریت‌های منطقه‌ای خواهد بود.

راه‌اندازی سیستم نظارت و ارزیابی آن‌لاین در مراکز سلامت خارج از کشور

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اعلام فعال‌کردن سیستمهای نظارت و ارزیابی برخط(آن‌لاین) در مراکز سلامت خارج از کشور هلال‌احمر، گفت: به هر حال ارائه خدمات سلامت از سوی هلال‌احمر ایران در سایر کشور‌ها از جنبه‌ها‌ و زمینه‌های مختلف برای ایران اهمیت دارد؛ در این زمینه و با هدف تامین منابع تصمیم داریم تا در بخش خصوصی مدبرانه وارد بازارهای دارویی و تجهیزات هم بشویم تا با تقویت صادرات محصولات هلال‌احمر ایران در بازار تجاری کشورهای زیرمجموعه، مفعالیت‌های بشردوستانه خود در کشور‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به همکاری مناسب سفارت ایران در کشورهایی که هلال‌احمر ارائه خدمت می‌کند، تصریح کرد: هلال‌احمر هم در کنار حفظ استقلال و غیردولتی بودن خود، ‌‌نهایت همکاری و هماهنگی را با سفارت ایران داشته و خواهد داشت.

رئیس کرمی تاکید کرد: در ‌‌نهایت ۲۰۰ فعالیت از سفر به آفریقا و بازدید از مراکز سلامت ایران احصا شده است که به مرور به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز