خبرگزاری کار ایران

مهمترین اولویت وزارت بهداشت در سال آینده اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۰۶

وزیر بهداشت مهمترین اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 94 را حفظ دستاوردهای طرح تحول سلامت سال 93 بیان کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، هدف از برگزاری این اجلاس را همفکری با روسای دانشگاه ها به منظور بررسی مشکلات و آمادگی برای سال آینده بیان کرد.

وی گفت: طرح تحول سلامت یک طرح ملی است که نیاز به مراقبت دارد، ما اطمینان داریم که این طرح در سال آینده قوی تر و موثرتر نسبت به سال 93 حمایت شده و ادامه خواهد یافت.

به گفته وزیر بهداشت، طرح تحول سلامت در سراسر کشور به طور یکسان اجرا نمی شود زیرا در هر استانی مشکلات اجرایی متفاوت است و باید بازخوردها از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گرفته شود.

هاشمی با بیان اینکه مهمترین اولویت وزارت بهداشت در سال 94 را حفظ دستاوردهای طرح تحول سلامت است، اظهار داشت: رفع اشکالات، نظارت قوی و موثرتر بر طرح تحول سلامت و حفاظت از اعتبارات این طرح از دیگر اولویت های ما در سال 94 است.

وی بر مدیریت کارآمد برای صرفه جویی در اعتبارات حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: باید مدیریت های دولتی اصلاح شود.

وزیر بهداشت به برنامه مشترک سازمان هلال احمر با معاونت درمان وزرات بهداشت برای ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: امید است این برنامه بتواند باعث آرامش خاطر مردم و کاهش ابتلا به بیماری ها در ایام نوروز شود.

وی با بیان این که در ایام نوروز مراکز اورژانس نسبت به سال گذشته موثرتر و فعال تر خواهند بود، افزود: در ایام نوروز در تمام بیمارستان های کشور به تعداد مورد نیاز پزشک متخصص حضور خواهد داشت، البته این بدان معنا نیست که بهداشت و درمان بی عیب و نقص اجرا خواهد شد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده با همکاری سازمان نظام پزشکی به سمتی پیش رفت که برای حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها در ایام تعطیلات با سایر روزهای دیگر تفاوتی نباشد.

وی بر همکاری بخش خصوصی با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در ایام نوروز و تعطیلات به منظور جلوگیری از آسیب های بهداشتی و درمانی تاکید کرد.

هاشمی با اشاره به این که هنوز مجوز استخدام 7 هزار نیرو برای 76 بیمارستان کشور صادر نشده است، افزود: در حال حاضر بیمارستان هایی ساخته و به طور کامل مجهز شده اند که به دلیل نبود نیرو و عدم مجوز استخدام نیرو، نتوانسته اند شروع به فعالیت کنند.

وزیر بهداشت همچنین، بر انجام تعهدات بیمه ها تا پایان سال تاکید کرد و گفت: برای سال آینده هیچ بهانه ای از سوی بیمه ها قابل قبول نیست زیرا دولت از 6 ماه قبل ارزش نسبی خدمات را اعلام کرده و بیمه های تکمیلی موظف هستند، بر اساس نرخ های اعلام شده قیمت های جدید را برای سال 94 به مشتریان خود اعلام کنند.

به گفته هاشمی، بیمه ها نقش موثری در حل مشکلات بهداشتی و درمانی خواهند داشت و لازم است بیمه های درمانی در این راستا تقویت شوند.

وزیر بهداشت همچنین از اختصاص اعتبارات قابل توجهی در سال 94 به بخش اورژانس بیمارستان ها خبر داد و گفت: البته این اعتبارات حکم مسکن را دارد و راه حل اصلی واقعی شدن تعرفه ها در بخش هتلینگ و تضمین خرید است.

وی افزود: در صورتی که بخش خصوصی در هر کجا سرمایه گذاری کند، وزارت بهداشت تضمین می کند که 60 درصد هزینه تخت را پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز