خبرگزاری کار ایران

حجتی در بوئین‌زهرا :

رکورد احداث گلخانه در کشور زده شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۶۶

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اوایل امسال بیش از 12 هزار هکتار، گلخانه در کشور داشتیم که هم‌اکنون سه هزار هکتار به این رقم افزوده شده که رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود حجتی در حاشیه مراسم آغاز احداث شهرک گلخانه‌ای شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین گفت: احداث گلخانه‌ها از طرح‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که به عنوان حساس‌ترین پروژه‌ها، در دستور کار دولت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: سعی شده در احداث گلخانه‌ها، ارزان‌ترین تسهیلات برای متقاضیان در نظر گرفته شود که از منابع وام، اشتغال روستایی و تبصره 18 در اختیار گلخانه‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در اوایل امسال در بیش از 12 هزار هکتار گلخانه در کشورداشتیم که هم‌اکنون سه هزار هکتار به این رقم افزوده شده که رقم بالایی است و رکورد محسوب می‌شود.

حجتی اضافه کرد: با توجه به استقبال از احداث گلخانه‌ها، سال آینده و روز به روز افزایش این مهم ضرورت می‌یابد و باید به سطح 50 تا 60 هزار هکتار برسد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر تجهیزات گلخانه‌ها در کشور بومی شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود اعم از مدیریت، نیروی انسانی و منابع می‌توان در گسترش گلخانه‌ها گام برداشت.

این مسئول تصریح کرد: نمی‌توان آماری از میزان صادرات محصولات گلخانه‌ای به دلیل اینکه تفکیک شده نیست، ارائه کرد اما هر روز در حال گسترش و توسعه بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: محصولات گلخانه‌ای بازارهای خوبی در جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج‌فارس دارد؛ این در حالی است که روسیه به دلیل اینکه هشت ماه از سال به صیفی و سبزی نیاز دارد با توجه به روابط خوب و راهبردی با کشور ما، بازارهای عمده محصولات گلخانه‌ای است.

حجتی ادامه داد: احداث گلخانه‌ها در ایجاد ثروت، تولید و اشتغال نقش بسزایی می‌توانند ایفا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز