خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر یزد:

فعالیت 10 پایگاه ثابت هلال احمر در ایام نوروز/ توجه به توانمندسازی نیروهای امدادی در یزد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۳۸

مدیرعامل هلال احمر یزد با اشاره به فعالیت پایگاه های امداد و نجات جاده ای در استان گفت: 10 پایگاه ثابت و بین 3 تا 6 پایگاه سیار جاده های استان در ایام نوروز را پوشش خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حرازی‌زاده در بازدید از خانه مطبوعات یزد با بیان اینکه پتانسیل هلال احمر، جوانان و اعضای این نهاد هستند اظهار داشت: هر میزان بتوانیم این پتانسیل را تقویت و توسعه بدهیم خدمت بهتری ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بشردوستانه داوطلبی است و از روی اجبار نمی‌توان کسی را به کاری ترغیب کرد، گفت: اهداف و فعالیت‌های بشردوستانه با حفظ کرامت انسانی است که در زمان عادی روی توانمندی نیروها و تکمیل تجهیزات معطوف است.

حرازی عمده کارهای قابل انجام در شرایط فعلی را توانمندسازی و تکمیل تجهیزات برشمرد و با بیان اینکه امکانات استان نیز در حد قابل قبولی است، اضافه کرد: فعالیت‌های هلال‌احمر در حوزه آموزش، امداد و درمان و بهداشت در توانبخشی معطوف شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر نتوانسته آن‌طور که باید و شاید فعالیت و عملکرد خود را برای اقشار مختلف جامعه معرفی و نشان دهد، اظهار کرد: تمام پتانسیل هلال‌احمر اعضا و داوطبان هستند که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرعامل هلال‌احمر یزد با اشاره به ظرفیت‌های اجرایی هلال‌احمر استان یزد گفت: هلال احمر یزد در حال حاضر مجهز به سه تیم امداد کوهستانی، 10 پایگاه امداد جاده‌ای، مرکز فوریت‌های امدادی با شماره تماس 112، تیم واکنش سریع، تیم امداد موتوری و تیم‌های امداد سیلاب و آوار است.

وی با بیان اینکه مسئولیت امداد و نجات سفرهای نوروزی استان یزد به‌عهده هلال‌احمر است، عنوان کرد: هلال‌احمر یزد سعی دارد در نوروز امسال با 10 پایگاه امدادی ثابت، 3 تا 6 واحد امدادی سیار و ایستگاه‌های متعدد راهنمای مسافر در ورودی شهرها خدمات خود را ارائه کند.

حرازی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این نهاد اظهار داشت: سال‌جاری چند مانور موثر در سطح استان برگزار شد و مانورهایی که برگزار می‌شود نقش مدیریت بحران در آنها موثر است و خوشبختانه مانورهای خوبی هم برگزار می شود.

وی ادامه داد: بازخوردی که الان از توانمندی نیروها داریم این است که جزو اولین تیم‌هایی هستیم که در حوادث حاضر می‌شویم و تعامل خوبی هم با نیروهای اورژانس داریم.

مدیرعامل هلال احمر یزد با اشاره به اینکه بیشترین هدف ما در حوزه آموزش، آموزش‌های همگانی و در سطح جامعه است، بیان داشت: برای آموزش اقداماتی انجام شده اما اصل بر این است که مردم نیز درک درستی از حوادث داشته باشند و به آموزش‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز