خبرگزاری کار ایران

در همایش طاهرین شرق کشور در مشهد تاکید شد؛

پیگیری قرارگیری شغل غسالی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۷۱

در همایش طاهرین که امروز در مشهد برگزار شد بر پیگیری قرارگیری شغل طاهرین(غسالان) در چهارچوب مشاغل سخت و زیان‌آور تاکید شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در همایش بزرگ طاهرین شرق کشور که با حضور اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم مشهد در مجلس، سرپرست معاونت خدمات و محیط زیست شهری، مدیرعامل سازمان فردوس‌ها و تعداد زیادی از طاهرین سازمان فردوس‌های شهرداری‌های شرق کشور و طاهرین افتخاری در مشهد برگزار شد، گفت: عالم، عالم تذکر است و هر انسانی را که عالم به او بیشتر تذکر دهد و او نیز این تذکرها را بشنود و جدی بگیرد صاحب توفیق خواهد شد.

وی افزود: یکی از بزرگترین تذکرها برای انسان مرگ است که همه ما در طول عمر با خط پایان زندگی مواجه خواهیم شد، تذکر یک توفیق است که طاهران هر روز با دیدن خط پایان و مرگ انسانها دائم در معرض تذکر هستند و این نکته که هر فردی در طول عمر خود در تغسیل میتی مشارکت کند عاقبت بخیر خواهد شد شاید به دلیل وجود همین تذکری است که با مشاهده مرگ می‌بیند.

کلائی با بیان اینکه طاهرین نباید به کار خود به عنوان یک شغل نگاه کنند، اظهار کرد: این کار شما دارای اجر و پاداش اخروی و عاقبت بخیری است، ما نیز در مدیریت شهری وظیفه داریم فضا و امکانات را برای شما آماده و در انجام این کار بزرگ کمکتان کنیم.

شهردار مشهد ادامه داد: ما نیز به عنوان مدیریت شهری نیازمند تذکر هستیم و باید از این فرصت تذکر استفاده کنیم و این توفیقی خواهد بود که در تغسیلی با طاهرین عزیر مشارکت داشته باشیم.

در ادامه این همایش  نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه طاهرین به عنوان یک هدایتگر در جامعه هستند و می‌توانند به مردم تذکر دهند، اظهارکرد: کار طاهرین کار بسیار بزرگی است و با توجه به مشاهده روزانه مرگ انسانها می‌توانند موعضه گر باشند.

وی افزود: با توجه به سختی کار طاهرین با پیگیری‌هایی که انجام شد کار طاهرین به عنوان شغلی سخت و زیان‌آور به تصویب و برای بررسی رای‌گیری از نمایندگان به صحن علنی مجلس ارسال شده است که امیدواریم با تصویب در صحن علنی طاهرین از مزایا مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند شوند.

همچنین مهدوی دامغانی، مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد نیز گفت: برگزاری همایش بزرگ طاهرین شرق کشور با هدف نشان دادن اهمیت کار این افراد خدوم به مردم است.

وی اضافه کرد: همه انسانها به جزء اولیا و خواص، الهی از مرگ می‌ترسند و از روبرو شدن با آن فراری هستند در حالی که مشاهده مرگ و میت یک تذکر است تا انسان را از غفلت خارج کند و در کنار این باید بدانیم که غسل اموات یک واجب کفایی است که طاهرین آن را از دوش مردم برداشته‌اند و این کار بزرگی است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ادامه داد: باید بر این نکته تاکید شود که کار طاهرین بسیار سخت است لذا باید طاهرین نیز جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز