خبرگزاری کار ایران

رئیس وکلای دادگستری قزوین مطرح کرد؛

راه‌اندازی مرکز توسعه روابط حقوقی ایران و ترکیه در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۰۳

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: به منظور گسترش روابط حقوقی بین ایران و ترکیه، مرکز توسعه روابط حقوقی ایران و ترکیه در قزوین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد نسخه‌چی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه با حضور روسای کانون‌های وکلای آنکارا، ازمیر و قاضیان تپ در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست با وکلای ترکیه، برای آشنایی با وکلای دادگستری و حقوق بین‌الملل ایران و ترکیه است.

وی افزود: با توجه به مناسبت‌های بسیاری که بین ایران وترکیه وجود دارد، سعی می‌کنیم در شهر قزوین با ایجاد همکاری بین حقوقدانان ایران و ترکیه، به مسائل حقوقی اشخاص این دو کشور پرداخته شود و در صورت لزوم، مساعدت لازم انجام شود.

این مسؤول ادامه داد: از امروز تا زمان برگزاری کنفرانس به مدت سه روز نشست هایی با شهرداری، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دادگستری و اتاق بازرگانی قزوین با حضور حقوقدانان سه شهر آنکارا، ازمیر و قاضیان تپ برگزار می‌شود.

 میرسینا داوری معاون کانونی وکلای دادگستری قزوین هم در این نشست گفت: همایش تبیین روابط حقوقی ایران و ترکیه با چهار محوریت انجام می‌شود که نخستین آن، احوال شخصی و تابعیت و اقامت در ایران است؛ به دلیل رفت و آمدها و ازدواج‌های بین مردم دو کشور، مباحث حقوقی از جمله تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج‌ها و اقامت آنها که در امور مدنی احوال شخصی نامیده می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: موضوع دوم همایش، داوری بین‌المللی در حقوق ایران و ترکیه است که با توجه به گسترش روزافزون مبادلات تجاری و اینکه بیشتر حل و فصل و داوری اختلاف‌های بین‌المللی در عرصه بین‌المللی انجام می‌شود با حضورحقوقدانان برجسته کشور ترکیه این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

معاون کانونی وکلای دادگستری قزوین ادامه داد: وکالت دادگستری در ایران و ترکیه موضوع سوم همایش تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه است که روسای کانون‌های مختلف ترکیه هم دعوت شده‌اند تا شرایط انعقاد قرارداد وکالت بین وکلا و موکلان و سایر امور حقوقی ما بین دو کشور ایران و ترکیه و ساختار کانون‌های وکلا مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد.

داوری اضافه کرد: حقوق سرمایه‌گذاری و مالکیت در ایران چهارمین موضوع همایش مذکور است که با توجه به افزایش ارتباطات فردی، سوالات و مسائل حقوقی مرتبط با سرمایه‌گذاری و وکالت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌هایی از سوی هیأت ترکیه‌ای با رئیس کل دادگستری استان قزوین، شهردار، شورای شهر قزوین و رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شده و موضوعاتی مطرح شده است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به روابط گسترده دو کشور ایران و ترکیه با حضور در استان قزوین، امیدواریم روابط دو کشور گسترده‌تر شده و بتوانیم از ظرفیت وکلا و حقوقدانان در مناسبت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری استفاده  کرده و به روابط دو کشور ایران و ترکیه کمک کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز