خبرگزاری کار ایران

بیست و پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در آنکارا برگزار می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت شرکت در بیست و پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که از نوزدهم تا بیست و یکم فروردین ماه جاری در آنکارا برگزار می شود، به این کشور سفر خواهد کرد

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی، در راس هیاتی با حضور نمایندگان دستگاه های اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، بانکی و فرهنگی کشور و همچنین نمایندگان بخش خصوصی در این اجلاس شرکت می کند.

بنا براین گزارش، در این اجلاس قرار است علاوه بر امضاء سند جامع همکاری های دو کشور در عرصه های ذکر شده، اسناد دیگری از جمله در زمینه بانکی نیز به امضاء برسد.

این اجلاس در شرایطی برگزار می شود که به دنبال سفر آقای دواود اغلو نخست وزیر ترکیه در اسفند ماه گذشته به کشورمان و همچنین تحولات داخلی ترکیه، فضای جدیدی در توسعه روابط اقتصادی، صنعتی و تمامی ابعاد روابط دو جانبه قابل پیش بینی است.

جمهوری ترکیه به عنوان مسیر ترانزیت کشورمان به اروپا و نیز بازار وسیع آن برای صادرات محصولات داخلی از جمله گاز و نفت ایران، از جلمه شرکای تجاری مهم ایران محسوب می شود.

از سوی دیگر، موضوع سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف صنعتی، زیربنائی، حمل و نقل، گردشگری و بازار داخلی ایران، چشم انداز قابل توجهی برای ترکیه فراهم نموده است.

مقامات دو کشور در تلاش هستند که علیرغم رکود موقت در روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور در سال های گذشته، به خدف سقف سی میلیارد دلار در حجم روابط فی مابین دست یابند.

در حاشیه این اجلاس، دکتر واعظی با تعدادی از مقامات عالی رتبه و همچنین وزرای ترکیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

لازم به یادآوری است، روز شنبه هفته آینده در شهر قونیه ترکیه، به ریاست وزرای کمیسیون مشترک دو کشور، اجلاس بخش خصوصی اتاق بازرگانی قونیه با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی کشورمان برگزار و راههای تسریع و تسهیل مناسبات بخش خصوصی دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر : ۳۵۹۲۷۹