خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

رویکرد دانش بنیان باید در جامعه جاری و ساری باشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۲۹

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دانش بنیان باید در جامعه جاری و ساری باشد و تصمیم سازی ها بر پایه علم و دانش باشد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا، علی محمد شاعری، شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های شرق استان با محوریت پیشرفت و توسعه دانشگاه های شرق مازندران بر تحول در بخش های مختلف جامعه و اجتماع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید در کشور تحول ایجاد شود تا به اهداف توسعه و پیشرفت دست یابیم، گفت: باید به دانشجویان توجه شود تا هم دانشجویان خوب تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم و هم تولید علم و فناوری داشته باشیم‌.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بر پایه علم و دانش و با رویکرد دانش بنیان اداره شود و اگر غیر از این نگاه به جامعه داشته باشیم هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

شاعری بیان داشت: چالش های موجود جامعه  از جنس اقتصادی است و باید با تلاش و پستکار برای رفع آن اقدام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مشکلات موجود در جامعه ناشی از این است که به خوبی شناسایی نشده و راه حل رفع موانع نیز احصا نشد؛ خاطر نشان کرد: تصمیم گیری و تصمیم سازی به موقع انجام نشد و در کشور علی رغم ظرفیت های فراوان و منابع طبیعی، سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی ماهر و امکانات مالی، شاهد مشکلات فزاینده در کشور هستیم.

شاعری با بیان اینکه علت اصلی این مشکلات به صورت علمی آنالیز نشد؛ گفت: کشور در حال اداره کردن است؛ اما مدیریت نمی شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که هواپیمایی سقوط می‌کند و یا قطاری دچار آتش سوزی می‌شود در آن لحظه همه به دنبال حل مشکل به صورت اورژانسی هستند تا اینکه بخواهند مدیریت کنند.

شاعری گفت: مدیریت کردن جامعه نیازمند ساماندهی امکانات و منابع و نظارت و کنترل و پایش مستمر است.

وی با بیان اینکه اطلاعات را باید به گونه ای کنار هم قرار دهیم تا قدرت پیش بینی رخدادها را داشته باشیم؛ افزود: فکر و اندیشه مدیریتی بر این باور است که باید مسایل جامعه اولویت بندی شود و بر این اساس منابع تخصیص داده شود.

شاعری اظهار کرد: زمانی که جامعه به صورت علمی اداره شود، اقدامات منطبق با پیش بینی ها صحیح است و هیچوقت دچار مشکل نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز