خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم میاندرود و ساری در مجلس شورای اسلامی:

موسسات فرهنگی نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه دارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۵۷

نماینده مردم میاندرود و ساری در مجلس شورای اسلامی گفت:موسسات فرهنگی نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه دارند و فعالیت هایشان باید مطابق با موازین اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، علی اصغر یوسف نژاد در بازدید از موسسه فرهنگی مجمع همیاری ساری اظهار داشت: موسسات فرهنگی نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه دارند و فعالیت هایشان باید مطابق با موازین اسلامی باشد.

یوسف نژاد افزود:  همچنین موسسات فرهنگی در زمینه اتمام پروژه ها و کمک به آموزش و پرورش و دیگر فعالیتها  بخش خصوصی نقش محوری ومهمی دارند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه فعالیت فرهنگی همسو  با ارشاد اسلامی در جهت ایجاد اشتغال و کار آفرینی از اهداف مهم ما تلقی می شود ما نیز به خوبی از آن حمایت می کنیم.

وی نیز با استقبال از طرح ملی مجمع همیاری گفت: اگر شرایط طبیعی باشد و مجمع در مسیر خود حرکت کند، یک امتیاز خوب را برای خود به یادگار می‌گذارد و تبدیل به یک برند می‎شود.

یوسف‌نژاد افزود: این موضوع قابل تقدیر است که یک مجموعه‌ای آمده و سدی را شکسته تا به دولت برای اشتغالزایی و همیاری کمک کند، مسیر و پایه آن ایجاد انگیزه های اقتصادی جهت مشارکت در امور فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید فعالیتهای مجمع همیاری بگونه ای باشد که پیش بینی های لازم در آن انجام شده باشد تا موسسه بتواند همواره سیر صعودی و پیشرفت خود را ادامه دهد.

عباس زارع معاون ارشاد مازندران نیز در ادامه این نشست گفت:  هر گونه فعالیت فرهنگی مورد تایید ارشاد مورد حمایت قرار می گیرند با تاکید بر اینکه موسسات  فرهنگی باید در زمینه مشارکت مردم فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: جام باشگاهای  کتاب  درشهر و روستای استان از استقبال خوبی برگزار شد که کودکان در گروههای 12نفره با ساخت کلیپ،فیلنامه و  داستان نویسی فعالیت می کنند.

زارع ادامه داد:لازم است موسسه مجمع همیاران با برندسازی فضای فعالیت را  برای مخاطب جذاب کند.

وی گفت: برای برندسازی این طرح، بهتر است این طرح برای جامعه دانشگاهیان و تحصیلکرده‌ها بیشتر معرفی گردد و فعالیت‌های مجمع نیز برای جذب مخاطب ببیشتر گسترش داده شود.

زارع ضمن تقدیر از موسسه همیاری آیندگان، خواستار همکاری‌های بیشتر فرهنگی بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مؤسسه همیاری آیندگان در بخش جام باشگاه‌های کتاب و دیگر حوزه‌های فرهنگی شد و به پتانسیل بسیار بالای این طرح در جذب مخاطب اشاره داشت.

مدیرعامل موسسه مجمع همیاری ساری گفت:مجموعه همیاری مجموعه ای از فعالیتهای فرهنگی،آموزشی و خدمات آنلاین است که با استفاده از فرصت انباشت سرمایه های اندک در امور فرهنگی به صورت گسترده سرمایه گذاری می کند.

عباس بشیری افزود: ارتقای سطح فرهنگی  و افزایش سطح آگاهی جامعه با شیوه های نوین، کمک به کشف و پرورش استعداد و توانمندی های افراد در جهت ارتقاء و رشد جامعه، حمایت از تمام اقشار جامعه برای دسترسی به امکانات آموزشی،فرهنگی و هنری و اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهری اهداف فعالیت موسسه می باشد.

 وی افزود:طرح از سال 87 در استان مازندران آغاز شد و از ابتدای سال 1396 نیز در سطح ملی به‌ثبت رسیده و علاوه بر آن نیز ثبت مالکیت معنوی شده است.

بشیری با بیان اینکه در تلاشیم تا در تمامی شهرستان‎های مازندران شعبه‌ای از این طرح ملی(کارگزاری مجمع همیاری) مستقر شود،گفت: در حال حاضر 5 هزار و 700 عضو در 34 کارگزاری شهر و روستای مازندران داریم به‌طوری که در روستای «زاغمرز» بهشهر با مدیریت آقای شهبازی بیش از یک‌هزار نفر عضو شده‌اند و یکی دیگر از روستاهای فعال نیز «گرجی‌محله و شهیدآباد» بهشهر با مدیریت خانم نصیری با بیش از 800  عضو فعال میباشد.

موسسه همیاری آیندگان با توجه به عملکرد قابل توجه در امور فرهنگی و داشتن رزومه ای قابل تقدیر بعنوان بخش خصوصی، توانست بعنوان یکی از صد مرکز منتخب سال 2017 از سوی سازمان ملل متحد برای گذران دوره های آموزشی میان فرهنگی برگزیده شود و نماینده نخبه این موسسه(خانم بشیری) با بورس دولت آلمان ، به سازمان ایفا برای این دوره های میان فرهنگی اعزام گردید.

گفتنی است، ایده اولیه طرح ملی مجمع همیاری از مازندران و متعلق به هیئت مدیره موسسه همیاری آیندگان بوده که ثبت مالکیت معنوی نیز شده و همچنین دفتر مرکزی این طرح ملی نیز در ساری میباشد و هم اکنون نیز از استان‌هایی ازجمله اصفهان، اذربایجان غربی، گلستان و خراسان شمالی درخواست کارگزاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز