خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران خبرداد:

اجرای طرح غربالگری اضطراب در شهرهای ساری و بابل

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۷۱۲

مدیر کل بهزیستی مازندران از اجرای طرح غربالگری اضطراب در شهرهای ساری و بابل خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،دکتر سید سعید آرام در آیین افتتاحیه طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای مازندران با اشاره به شعار " هر کودک نشانی خداست" ،اظهار داشت: توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای حاشیه ای و روستامهدها برای امنیت غذایی، کاهش سوء تغذیه و رفع آن در کودکان منطقه بسیار موثر بوده است.

وی افزود: غذای گرم بین 402 روستا و26 حاشیه مهد‌های استان توزیع می‌شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اقدام دولت و تدبیر و امید در توزیع عادلانه امکانات اجتماعی گفت: سال 95 غذای گرم بین 5 هزار نفر  با بیش از 250 میلیون تومان اعتبار و امسال بین 10 هزار و 190 نفر با 2 میلیارد و400میلیون تومان توزیع شد.

آرام با بیان اینکه سلامت کودکان به عنوان آینده سازان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است افزود:به منظور حمایت از کودکان و توجه ویژه به سلامت آنان تست غربالگری "اوتیسم" و شنوایی سنجی  در بین 80 درصد از کودکان 3 تا 6 سال از سوی سازمان بهزیستی مازندران انجام شده است.

وی از حمایت بهزیستی مازندران از 10 هزار کودک زیر 6 سال در استان خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد از نوزادان در بدو تولد مورد سنجش قرار می گیرند.

آرام با اعلام اینکه طرح غربالگری اضطراب در شهرهای ساری و بابل در حال اجراست،ادامه داد: 2 هزار کودک در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند و برآنیم تا این طرح را در دیگر شهرهای استان تسری دهیم.

وی حمایت از کودکان کار،خیابانی و بی سرپرست را از اقدامات سازمان بهزبستی استان عنوان کرد و گفت:سالانه 60 تا 70 کودک کار شناسایی و ساماندهی می شوند.

مدیر کل بهزیستی مازندران از شناسایی و ساماندهی 50 کودک خیابانی در سال 96 خبر داد و تعداد معلولین تحت حمایت این سازمان را 6 هزار کودک عنوان کرد.

آرام با اظهار تاسف از عدم حضور مدیران در این مراسم گفت:این امر نشان از عدم توجه مسئولین به این قشر از جامعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز