خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

استقرار جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور/ دمای 21 استان به زیر صفر رسید

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۵۱۳

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد ­امروز و فردا در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی، درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: دیشب در اغلب استان‌های کشور شب سردی را پشت سر گذاشتیم و از 31 مرکز استان دمای 21 مرکز به زیر صفر درجه رسید و کرمان، همدان، زنجان، شهرکرد و بیرجند دمای هوای 9 درجه زیر صفر را تجربه کردند.

وی گفت: دمای تهران هم به زیر صفر رسید؛ البته دمای همه شهرستان‌های استان تهران به زیر صفر درجه رسید، فیروزکوه با 13 درجه زیر صفر، آبعلی با 12 درجه و دماوند به 8 درجه زیر صفر شب را پشت سرگذاشتند.

کارشناس هواشناسی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم همچنان هوای سرد در غالب نقاط کشور در دو روز آینده ماندگار باشد و با توجه به اینکه جوی آرام و پایداری را در غالب نقاط کشور طی یکی دو روز آینده خواهیم داشت بر میزان غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیتی همچون تهران افزوده خواهد شد.

وی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در تهران به 124 رسیده یعنی شرایط برای گروه‌های حساس، ناسالم است و امروز و فردا با این شرایط بر این عدد افزوده خواهد شد؛ توصیه می‌کنیم کسانی که مشکلات تنفسی و ریوی دارند از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

ضرابی افزود: در جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد، آب های خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم دمای تهران در گرم‌ترین ساعات یعنی ظهر امروز به 8 درجه بالای صفر برسد اما امشب به زیر صفر درجه می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز