خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ایران دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیاست/ صادرات 15 هزار تخته چرم شترمرغ در سال

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۷۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران بعد از آفریقای جنوبی دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیا است و سالانه سه هزار تن گوشت شترمرغ تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی رضایی معاون امور دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزرعه شترمرغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین آمار سال گذشته بالغ بر 6 تا 7 هزار قطعه شترمرغ مولد در کشور تولید شده که این تعداد مولد 100 تا 110 هزار قطعه شترمرغ پروار تولید می‌کنند و حدود سه هزار تن گوشت قرمز به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: گوشت شترمرغ جزو باکیفیت‌ترین گوشت‌های قرمز محسوب می‌شود و قابلیت هضم راحت‌تری نسبت به گوشت مرغ و گوسفند دارد. همچنین این گوشت میزان آهن بالا و چربی کمتری دارد.

رضایی با اشاره به اینکه گوشت تولید شده به صورت مطلق در کشور مصرف می‌شود، اذعان داشت: با وجود مصرف کامل گوشت در کشور هنو مردم کاملاً به مصرف آن واقف نیستند و عمومیت ندارد اما با وجود نوساناتی که در دو سال اخیر در تولید گوشت و کمبود گوشت قرمز وجود دارد گوشت شترمرغ می‌تواند جایگزین مناسبی در این زمینه باشد که نسبت به گوشت گوسفندی قیمت کمتری هم دارد لذا رسانه‌ها باید بر روی این موضوع بیشتر کار کنند تا مردم در این زمینه آگاه شوند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این نکته که در استان‌های شمالی کشور پرورش شترمرغ ممنوع است، گفت: به غیر از سه استان شمالی کشور که به دلیل مسائل بهداشتی اجازه کار داده نمی‌شود، تمام مناطق کشور در تولید و پرورش شترمرغ آزاد هستند و تسهیلات اشتغال روستایی شامل حال تمام متقاضیان می‌شود.

رضایی تاکید کرد: سالانه حداقل 10 تا 15 هزار تخته چرم شترمرغ صادر می‌شود و بزرگترین مزیت شترمرغ این است که علی‌رغم پرنده بودن گوشت قرمز تولید می‌کند که سودآوری بالایی دارد. گوسفند در سال دو بره تولید می‌کند اما هر شترمرغ مولد تا 45 جوجه تولید می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ایران پس از آفریقای جنوبی دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیا است و سالانه سه هزار تن گوشت شترمرغ تولید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز