خبرگزاری کار ایران

زینی‌وند تاکید کرد:

بی‌توجهی به آموزش‌های مهارتی دلیل دو رقمی‌شدن نرخ بیکاری در یزد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۰۸۹

معاون استاندار یزد گفت: دلیل دو رقمی شدن نرخ بیکاری در یزد عدم توجه به آموزش‌های مهارتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زینی‌وند در افتتاح دفتر همکاری مشترک آموزش و پرورش ‌استان با شرکت شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: ضروری است ارتباط آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای با سازمان‌های مرتبط در حوزه کار و واحدهای صنعتی به طور جدی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ای مدون برای تقویت این بخش وجود داشته باشد تا از جوانان شایسته در حوزه صنعت بهره گرفته شود و بتوان آموزش و اشتغال را برنامه ریزی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد اضافه کرد: متاسفانه در استان یزد از حوزه هایی که کمتر به آن توجه شده، حوزه مهارت آموزی است ‌و یکی از دلایل دو رقمی شدن نرخ بیکاری در استان عدم توجه به آموزش‌های مهارتی است.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای در مدارس و مراکز آموزش عالی مورد توجه جدی قرار گیرد عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در کلیدواژه‌های خود توانسته به درک قابل توجهی از مهارت آموزی و آموزش‌های تخصصی دست یابد.

زینی وند بیان داشت: اگر می‌خواهیم انقلابی در نظام آموزشی کشور ایجاد کنیم لازم ا‌ست بخش قابل توجهی از بودجه کشور در حوزه آموزش به سمت آموزش‌های مهارت‌آموزی سوق داده شود و در ایجاد شغل نیز به سوی مشاغل نو و دانش بنیان حرکت کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم ضمن تأکید بر اجرا کردن اهداف و برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با محوریت مهارت آموزی و کارآفرینی برای دانش آموزان، گفت: اقتضائات این سند رویکرد حافظه محوری و کنکور نیست.

عبدالرسول عمادی به نبودن توازن در جایگاه کمی و کیفی دانشجو در رشته‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در ایجاد رشته‌ها به صورت کمی و پرداختن به آنها به صورت کیفی در آموزش عالی دچار مشکل هستیم و اثرات آن در جامعه مشهود است.

عمادی توجه به جنبه‌های متعدد تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ضروری دانست و از مدیران آموزش و پرورش استان ‌خواست از همه‌جنبه‌ها به تربیت دانش‌آموزان اهتمام ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز