خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری‌استان البرز مطرح کرد:

مشکلات اجتماعی، آمار جرائم را بالا می‌برد/ پیشگیری مهمترین رکن در کاهش جرائم است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۵۲

رئیس کل دادگستری استان البرز با عنوان اینکه مشکلات اقتصادی، آمار جرائم اجتماعی را بالا می برد، افزود: با توجه به معمول بودن وقوع جرم در جوامع مختلف، اقدامات پیشگیرانه و در مرحله بعد آموزش، مهمترین رکن در کاهش جرائم اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد فاضلیان امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با اشاره به انجام اقدامات تخصصی در همکاری دستگاه قضایی و ستاد فرماندهی البرز، اظهار داشت: پیشگیری از جرم یکی از اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در راستای نهادینه شدن این امر است.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: با توجه به معمول بودن وقوع جرم در جوامع مختلف، اقدامات پیشگیرانه و در مرحله بعد آموزش، مهمترین رکن در کاهش جرائم اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: با توجه به آمار سالهای گذشته، نرخ رشد جرم در جهان 5 درصد بوده و با توجه به رشد جمعیت و بروز اتفاقات اخیر، قطعا این نرخ بیش از این خواهد بود.

فاضلیان گفت: از طرفی مشکلات اقتصادی، جرائمی را باعث می شود که اقشار آسیب پذیر جامعه را درگیر می کند لذا هزینه های گزاف بابت نگهداری مجرم، پرداخت می شود و از طرف دیگر مشکلات خانواده های سرگردان مجرمان نیز بر هزینه های اجتماعی اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به تجربیات گذشته، ممکن است یک جرم آثار بلندمدتی در جامعه برجا بگذارد که ماندگاری زیادی داشته باشد لذا لازم است پیشگیری در برابر جرائم را جدی گرفت.

رییس کل دادگستری استات البرز، تاکید کرد: در حال حاضر شاهد کاهش جرم در مجموعه نیروهای مسلح، هستیم چراکه در داخل اماکن نیروی انتظامی، آمار حاصل از فعالیت های پیشگیرانه زیاد است اما ممکن است مامورانی که ارتباط مستقیم با مردم دارند، مرتکب خلاف شوند.

فاضلیان ادامه داد: لازم است برای پرسنل نیروهای مسلح که در ارتباط مستقیم با مردم هستند در وحله اول به درستی گزینش و انتخاب شوند و در ادامه با آموزش در صدد پیشگیری از جرائم احتمالی برآییم.

وی با عنوان اینکه تامین مسائل رفاهی و معیشتی نیز باید رعایت شود، گفت: ما اگر شرایط مناسب را برای کارکنان در نظام اسلامی فراهم کرده و به معیشت آنها توجه کنیم به کارکردهای خوبی خواهیم رسید.

رئیس کل دادگستری البرر با تاکید بر اینکه پرسنل جذب شده در نیروی انتظامی باید از بین بهترین و توانمندترین افراد گزینش شوند، افزود: مهمترین کارکردهای سازمان‌ نظام قضایی، حفظ اقتدار است که اجرا خواهد شد و منجربه نظم و آگاهی بیشتر خواهد شد.

فاضلیان در پایان تاکید کرد: قانون و قانون مداری و دفاع از حقوق عامه، نیازمند توانمندی دستگاههای قضایی و انتظامی است و این یکی از وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح است که به عنوان مرجع در جلوگیری از تعدی قانون قابل توجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز