خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز :

بیش از 7 هزار نیروی داوطلب در هلال احمر البرز فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۹۱۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از فعالیت 7 هزار و 345 نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر البرز خبر داد و گفت: دریچه اصلی ورود به مجموعه هلال احمر در حوزه معاونت جوانان و داوطلبان است.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 345 نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر البرز در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها و نقاط مختلف استان 8 پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت امداد و نجات به صورت شبانه روزی، فعال و آماده امدادرسانی به امدادخواهان و افراد حادثه دیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه تمامی جاده‌های اصلی استان البرز تحت پوشش امدادی هلال احمر و پایگاه‌های اورژانس استان البرز است و در ۶ ماه نخست امسال 877 مورد حوادث جاده‌ای توسط هلال احمر استان امدادرسانی انجام شده است.

چرخساز گفت: مرکز پاسخگویی به حوادث در کنار مرکز اصلی استان وظیفه دریافت پیام‌ها و مدیریت حوادث را در مجموعه هلال احمر بر عهده دارند و تلاش ما بر این است بتوانیم در کمترین زمان ممکن خدمت‌رسانی مناسب را به مردم و امدادخواهان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 850 نفر امدادگر و نجاتگر دارای درجه‌بندی در حوزه حوادث با هلال احمر البرز همکاری می‌کنند، تاکید کرد: بر اساس استاندارد تعریف شده در حوادث جاده‌ای تیم‌های امدادی باید بین 10 تا 15 دقیقه به محل حادثه رسیده و عملیات امداد و نجات را آغاز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز درخصوص پیشگیری از خسارات ناشی از زلزله و اقدامات امدادی پس از زلزله‌های مخرب و دارای تلفات در استان، خاطرنشان کرد: مانورها و همکاری‌ها در حوادث مختلف در استان نشان از آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان در زمان بحران دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه در ساعات اولیه مانورها و اتفاقات مختلف در استان پای کار می‌آیند و تجربه حال حاضر ما نشان می‌دهد این آمادگی وجود دارد.

چرخساز درباره جاده‌های کوهستانی کرج به چالوس که از محورهای پرحادثه استان البرز محسوب می‌شود، اظهار کرد: در محور 3 پایگاه ثابت و یک پست سیار امداد و نجات داریم و پوشش امدادی ما کامل است.

وی در خصوص اعلام حوادث و حضور به موقع نیروهای امدادی بیان کرد: در حال حاضر در تمام نقاط استان که پوشش تلفن همراه وجود دارد، مردم استان می‌توانند در صورت هرگونه بروز حادثه و دریافت خدمات امدادی با سامانه 112 ندای امداد هلال احمر استان تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز