خبرگزاری کار ایران

توضیح میراث فرهنگی فارس درباره ساخت و ساز در باغ ارم:

درختان باغ قطع نشدند فقط جابجا شدند/ اقدام مدیریت باغ بدون هماهنگی بود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۳۱

معاون میراث‌فرهنگی فارس گفت: خبر ساخت سرویس بهداشتی در باغ ثبت جهانی ارم حقیقت دارد اما برای این کار درختان قطع نشده‌اند، بلکه جابه‌جا شده‌اند و در جایی دیگر از باغ قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس عبدالرضا نصیری درباره انتشار خبر و عکس‌ قطع تعدادی از درختان باغ جهانی ارم برای ساخت ‌وساز سرویس بهداشتی در فضای مجازی گفت: نخستین پرسشی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که آیا باغ ارم شیراز به افزایش سرویس بهداشتی نیاز دارد؟ اگر پاسخ مثبت است پس باید ساخت وسازی هم انجام شود. زیرا  تعداد سرویس‌های بهداشتی این باغ کافی نیست.

معاون میراث‌فرهنگی فارس ادامه داد: دومین موضوعی که باید مد نظر قرار گیرد درختان این باغ است و باید پرسید درختانی که در محل ساخت سرویس بهداشتی وجود داشتند،  جزو درختان ارزشمند باغ بودند و یا سیاه درختانی بودند که گاهی عمرشان به پایان رسیده و باید جایگزین می‌شدند؟ بنابراین بین حقیقت و آنچه مطرح می‌شود بیشتر اوقات، فاصله‌ وجود دارد. 

نصیری افزود: اینکه بدون هیچ توضیح و اطلاعی گفته شود درختان باغ ارم را از جا در آوردند مسلما چیزی که به ذهن می‌رسد این است که به‌ طور حتم به ارزشمندترین درختان صدمه وارد شده است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از اقدام انجام شده دفاع نمی‌کنم تصریح کرد: اما منطقه مذکور درختان زیادی نداشته و واقعیت این  است که چند درخت انار به تعداد محدود در آنجا حذف شده  و براساس گفته مدیر باغ ارم در جای دیگری کاشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه باغ ارم، باغ گیاه‌شناسی است و بهترین و متخصص‌ترین باغبانان و گیاه‌شناسان آنجا حضور دارند اضافه کرد: بنابراین اگر کسی بخواهد درباره ارزش این درختان صحبت کند، باید از خود مسئولان باغ که شناخت بیشتر و دقیق‌تری نسبت به گیاهان دارند کسب اطلاع کنند.

معاون میراث فرهنگی فارس گفت: نیت مدیریت باغ ارم آسیب رساندن به باغ نبوده است و تصور نمی‌کرده‌اند که ساخت ضروری سرویس بهداشتی و جابه‌جایی چند درخت انار کار پر اهمیتی باشد بنابراین بدون هماهنگی با میراث فرهنگی نسبت به انجام این مداخله اقدام کرده اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز