خبرگزاری کار ایران

شستا، برگزیده جشنواره پنجم شرکت‌های برتر ایران

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۹۳

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) درپنجمین جشنواره ملی برترین شرکت‌های ایران(تاپکس)برگزیده سال معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، در این جشنواره که با حضور شماری از فعالان اقتصادی کشور در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‎المللی تهران برگزار شد شستا به عنوان یکی از برترین‎ شرکت‎های ایران به انتخاب هیات داوران معرفی و تندیس برگزیده پنجمین جشنواره ملی برترین شرکت‌های ایران(تاپکس) به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به آقای مهران کرامتی معاون برنامه ریزی و توسعه شستا اهدا شد.

شایان ذکر است عملکرد مالی شستا در سال مالی منتهی به 31/3/97 از منظر درآمد نسبت به سال قبل 15%رشد داشته و از منظر سود خالص حدوداً 16% رشد داشته است. همچنین فروش صادراتی گروهاز 2/1 میلیارد دلار به 4/1 میلیارد دلار معادل 19% در سال مذکور رشد داشته است.

این درحالیست که پیش بینی می گردد عملکرد شستا در سال مالی منتهی به 31/2/1398 براساس اطلاعات مالی واقعی شش ماهه شرکتهای تابعه رشدی بیشتر از 20% را بدست خواهد آورد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این جشنواره گفت: ما در کشور 35 بانک و موسسه مالی مجازداریم که 8 تا از آنها دولتی هستند. بانک توسعه تعاون جدیدترین بانک دولتی ایران است که حدود 9 سال پیش تشکیل شد و هدف آن حمایت از بخش تعاونی است.

به گفته وی، در حالیکه‎ قرار بوده سهم تعاون در اقتصاد ملی 25 درصد باشد، این رقم در حال حاضرحدود 5 درصد است.

حجت‎الله مهدیان اظهار داشت:در حال حاضر 95 هزار تعاونی در حوزه‎های مختلف در کشور فعال هستند که حدودنیمی از آنها مشتریان بانک هستند. در عین حال طبق قانون، هفتاد درصد پرتفوی بانک بایدبه بخش تعاون اختصاص یابد که ما  بر همین اساس عمل کرده‎ایم و سی درصد بقیه در اختیار بخش غیر تعاونی است.

وی گفت: در سال حمایت از تولید ایرانی، بانک توسعه تعاون به همراه 3 بانک دیگر در دو طرح اشتغال پایدار روستایی و طرح اشتغال فراگیر مشارکت کرده است. در طرح اول بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در اختیارفعالان قرار می‌گیرد. در فاز اول ۶ هزار میلیارد تزریق شد و بزودی ۱۲ هزار میلیاردتومان توسط ۴ بانک عامل پرداخت می شود.

مهدیان ادامه داد: ما تعهدات خود رافراتر انجام دادیم. یک میلیارد تعهد فاز اول ما بود که ما ۳۰۰ میلیون فراتر تعهد دادیم.درفاز دوم هم ۲ هزار میلیارد تعهد بانک توسعه تعاون است که انجام می شود. در طرح دو هم۳ هزار میلیارد تومان تعهد دادیم که مرحله به مرحله در حال انجام است.

وی گفت: بانک400 شعبه و 50 باجه در سراسر کشور دارد و تلاش دارد با تعامل با بنگاهها و کارآفرینان،در رشد اشتغال و کاهش اثر تحریم‎های ظالمانه موثر باشد.

رئیس کمیسیون مشترک تجارت و بازرگانی ایران و عراق نیز در این مراسم گفت: بازار عراق، فرصت بسیار خوبی برای بخش خصوصی ایران است که می‎تواند از آن استقاده کند.

محمد هاشمی‎فر، با اشاره به اینکه جمعیت عراق نزدیک به 40 میلیون نفر است،گفت: کشور عراق در حال حاضر بیش از 2 برابر ایران نفت صادر می‎‎کند و بالای 90 درصد نیازهای مصرفی خود را از خارج تامین می‎کند. در چنین شرایطی برندهای ایرانی می‎توانند سهم خوبی از بازار عراق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بازار عراق در نزدیکترین نقطه به ایران قرار دارد، افزود: در حال حاضر تجار و بازرگانان ترکیه و چین بیش از دیگران در تلاش برای نفوذ در این بازار بکر هستند. تولیدکنندگان ایران می‎توانند با تولید کالای رقابتی به راحتی متاع خود را عرضه کنند.

در این دوره از جشنواره"شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ، بانک توسعه تعاون ، پتروشیمی غدیر، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران ، پتروشیمی فن آوران و ....  به عنوان برگزیده سال 98، موفق به دریافت تندیس تاپکس شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز