خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه، بودجه:

افزایش حقوق با روش متفاوت از پلکانی اعمال شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۸۸

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می‌گوید که افزایش ۲۰ درصدی حقوق متناسب با تورم نیست و در عین حال باید روش افزایش حقوق متفاوت از روش پلکانی باشد چراکه بسیاری از کارمندان به این روش اعتراض داشتند.

به گزارش ایلنا، علی کاظمی باباحیدری (نماینده حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در استان چهارمحال و بختیاری و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: یکی از موضوعاتی که در نشست  با رییس سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون مطرح شد میزان افزایش حقوق‌ها برای سال آینده بود. اکثر نمایندگان تاکید داشتند که افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها با توجه به گرانی‌ها و تورم پاسخگو نیست و باید تأمل بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بنابراین انتظار می‌رود که میزان افزایش حقوق‌ها در مجلس مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا بتوان شرایط معیشتی کارمندان را متناسب با افزایش تورم بهبود بخشید.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به روش افزایش حقوق در سال ۹۷ عنوان کرد: برای روش افزایش حقوق‌ها نمایندگان در مجلس باید تصمیم‌گیری کنند، در سال جاری با روش پلکانی حقوق‌ها افزایش پیدا کرد که حواشی خاص خود را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در روش پلکانی گفته شده بود حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان افزایش پیدا نکند و در عوض حقوق‌های کمتر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، این روش گله برخی کارمندان را به دنبال داشت، آنها می‌گفتند با تلاش توانسته‌اند درجات را طی کنند اما به دلیل مشکلات اقتصادی دولت، افزایش حقوق برای آنها مهیا نشد در حالیکه شرایط کارمندان با درجات کمتر در زمینه افزایش حقوق بهتر بود.

کاظمی با بیان اینکه باید روش افزایش حقوق در سال ۹۸ تغییر کند، گفت: نباید افزایش حقوق‌ها باعث ضایع شدن حق برخی از گروه‌ها و کارمندانی شود که با تلاش و کوشش مراتب را طی کرده‌اند. باید افزایش حقوق‌های پایین به نحوی باشد که در شرایط تحریمی و تورمی به آنها برای بهبود معشیت کمک شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتقادات و گله از روش افزایش پلکانی حقوق‌ها اظهار داشت: باید روش افزایش حقوق در سال ۹۸ متفاوت از روش پلکانی باشد، باید هم حقوق کارمندانی که تلاش کرده‌اند و رتبه و جایگاه دارند افزایش یابد و هم حقوق‌های پایین رشد متناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز