خبرگزاری کار ایران

فرزادفر خبر داد:

افزایش کشفیات قاچاق در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۲۵۴

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: کشفیات مظنون به قاچاق توسط دستگاه‌های کاشف این استان ظرف هشت‌ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 64 درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایلنا، رسول فرزادفر گزارش داد: ارزش ریالی کل کشفیات امسال دو هزار و 307 میلیارد و 982 میلیون ریال است. 87 درصد کشف این میزان کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی، شش درصد توسط مرزبانی، دو درصد از سوی گمرک و پنج درصد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

وی تعداد کل پرونده‌های ارجاعی قاچاق کالا را به اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز طی همین مدت دو هزار و 90 فقره اعلام و بیان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد و از نظر ارزش ریالی 36 درصد افزایش دارد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: شمار پرونده‌های محکومیت یافته در این مدت نیز دو هزار و 15 فقره است که از نظر تعداد 38 درصد و از لحاظ ارزش ریالی 71 درصد رشد دارد.

وی این آمار را نشانگر 'افزایش تعداد پرونده‌های با ارزش پایین' ذکر و بیان کرد: مبلغ وصول شده از کل جریمه صادره امسال برای پرونده‌های قاچاق کالا 81 میلیارد ریال است. این رقم نیز نسبت پارسال 183 درصد افزایش نشان می دهد. امسال 45 درصد از کل جرایم تعیین شده وصول شده است.

فرزادفر تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز توسط گمرک خراسان رضوی را نیز ظرف هشت‌ماه گذشته امسال 518 فقره به ارزش 58 میلیارد ریال با افزایش هشت‌درصدی در تعداد پرونده 29 درصدی از لحاظ ارزش اعلام کرد.

وی افزود: در این چارچوب شمار متهمان دستگیر شده نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 111 درصدی دارد اما تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق کالا تغییری نداشته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی همچنین افزایش حجم کل فرآورده‌های نفتی مکشوفه در این مدت 179 درصد ذکر و بیان کرد: این میزان برای نفت گاز معادل 192 درصد افزایش داشت. با وجود افزایش قاچاق بنزین در ماه‌های اخیر میزان کشفیات آن 85 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد کل پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز نیز در خراسان‌رضوی این مدت 290 فقره بود که 18 درصد کاهش داشته اما با وجود این کاهش، ارزش کل کشفیات 37 درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز