خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

قیمت مرغ از 13 هزار تومان گذشت/ قیمت‌ها به دلیل توزیع مرغ یخی کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۴۳

در حالی که رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ در روزهای آینده خبر می‌دهد، رئیس اتحادیه مرغ گوشتی معتقد است به دلیل توزیع مرغ یخی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در بازار قیمت‌ها به زودی کاهش خواهد یافت.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت مرغ در بازار به 13 هزار و 200 تومان رسیده که این قیمت نسبت به قبل 200 تومان افزایش داشته است.

وی افزود: قیمت مرغ زنده در مرغداری 8900 تومان، در میدان بهمن 11هزار و 600 تومان، قیمت مرغ در کشتارگاه 12 هزار تومان و تحویل درب واحدهای صنفی 12 هزار و 200 تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی دلایل این افزایش قیمت را کاهش 40 درصدی تولید دانسته و خاطرنشان کرد: دلیل این افزایش قیمت این است که تولید به شدت کاهش پیدا کرده است. مرغداران ریسک جوجه‌ریزی را نمی‌پذیرند و مطمئن نیستند که بتوانند خوراک مرغ پیدا کنند به همین دلیل مرغداری‌ها از مرغ خالی شده و 40 درصد افت تولید داشته‌ایم. در پی کاهش تولید، کاهش عرضه را خواهیم داشت که باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده و نهایتا قیمت را افزایش می‌دهد.

یوسف‌خانی در رابطه با افزایش قیمت مرغ تا شب یلدا اذعان داشت: متاسفانه در این چند روز افزایش روزانه داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در این مدت تا شب چله هم افزایش قیمت داشته باشیم.

در حالی که قیمت مرغ در درب واحدهای صنفی و خرده فروشی‌ها با افزایش 200 تومانی روبه‌رو بود اما محمد یوسفی رئیس اتحادیه مرغ گوشتی قیمت مرغ را در بازار را 12 هزار تومان اعلام  کرد و  آن را با توجه به قیمت تمام شده، منطقی دانست.

این مقام مسئول با اشاره به روند تزریق مرغ یخی توسط شرکت پشتیبانی امور دام به بازار اذعان داشت: با تزریقی که توسط پشتیبانی امور دام شده و ذخایر مرغ به بازار عرضه شده قیمت مرغ کاهش داشته و باز هم کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در رابطه با قیمت مرغ در غرف سطح شهر گفت: قیمت مرغ در میادین سطح شهر 10 هزار و 800 تومان و در میدان بهمن حدود 11 تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز