خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

استاندار البرز از بخش‌های مختلف نیروگاه منتظر قائم بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۵۱۴

استاندار البرز گفت: مجموعه دستگاه های مربوطه در البرز، همراهی لازم را با نیروگاه خواهند داشت و در سایه این هم افزایی، تدابیر لازم برای تامین برق مردم اندیشیده می شود.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه منتظر قائم در شهرستان فردیس که صبح سه‌شنبه صورت گرفت، ضمن قدردانی از کارکنان نیروگاه به دلیل تلاش های شبانه روزی برای تامین برق، افزود: کار در این مجموعه بسیار سخت و پر استرس است.

وی ادامه داد: برق در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و به خصوص در مناطق جنوبی کشور  به دلیل گرما و شرایط خاص نمی‌توان مدت زیادی بدون برق زندگی کرد.

شهبازی گفت: این نیروگاه علاوه بر تامین برق استان البرز، برق مازاد تولید شده را وارد شبکه سراسری می کند.

وی افزود: مجموعه دستگاه های مربوطه در البرز، همراهی لازم را با نیروگاه خواهند داشت و در سایه این هم افزایی، تدابیر لازم برای تامین برق مردم اندیشیده می شود.

استاندار البرز اضافه کرد: بررسی و همراهی لازم برای اجرای طرح توسعه نیروگاه منتظر قائم، طی اقدامات کارشناسی و تخصصی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تدابیر لازم برای بهره برداری از آب و پساب برای فعالیت این نیروگاه نیز اتخاذ می شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی شود که بدهی های دستگاه های دولتی پرداخت شود.

وی گفت: انتظار دولت و نظام این است که مسئولان، شبانه روزی در خدمت مردم باشند از این رو در ساعات اولیه روز در این مجموعه حاضر شدیم تا از روند امور بازدیدی داشته و به کارکنان نیروگاه خدا قوت بگوییم.

نیروگاه منتظر قائم شامل دو بخش بخار است که از سال ۱۳۵۰ با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاولت آمپر آغاز بکار کرد و اکنون ۵۷۰ مگاولت آمپر تولید برق دارد.

نیروگاه سیکل ترکیبی که ۶ واحد گازی ۱۱۶ مگاواتی دارد که در مجموع ۹۸۰ مگاوات ظرفیت تولید این بخش است.

این نیروگاه صد در صد نیاز استان البرز را تامین می کند و تولید مازاد را به شبکه سراسری وارد می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز