خبرگزاری کار ایران

رونمایی از مستند متولد آذر/مقام معظم رهبری درباره مرتضی سرهنگی چه گفتند+فیلم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۱۵

مراسم رونمایی از مستند پرتره مرتضی سرهنگی با عنوان «متولد آذر» ساعت ۱۵ یک‌شنبه ۲ دی‌ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مستند «متولد آذر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدرضا حسینی و از تولیدات مرکز مستند سوره حوزه هنری که به زندگی و زمانه مرتضی سرهنگی، چهره برگزیده هنر انقلاب و پژوهشگر پیشکسوت دفاع مقدس می‌پردازد، در شانزدهمین جشنواره فیلم‌های مستند «سینماحقیقت» روی پرده رفت. این مستند قرار است ۲ دی ماه سال جاری در حوزه هنری رونمایی شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شهریورماه 1384 در جمع برخی از اهالی ادبیات و هنر مقاومت و خاطره گویان و جانبازان کشور فرمودند: اگر بنده شاعر بودم، یقیناً در مدح شماها، در مدح آقای سرهنگی، در مدح آقای بهبودی، در مدح آقای قدمی، در مدح همین خاطره‌سازان و خاطره‌انگیزان قصیده می‌ساختم؛ حقیقتاً جا دارد؛ چون کارِ بسیار بزرگ و بااهمیتی است..... اخیراً از آقای بهبودی و آقای سرهنگی مصاحبه‌ای می‌خواندم، که واقعاً هم همین‌طور است. این آقایان معتقدند که قضایای دوره دفاع مقدس را بایستی مستند کرد، تبیین کرد، مستدل کرد تا براساس این‌ها آثار هنری به‌وجود بیاید، که کاملاً درست است. اعتقاد من این است که ما هرچه برای دوره دفاع مقدس سرمایه‌گذاری و کار کنیم، زیاد نیست؛ چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره، خیلی گسترده، وسیع و عمیق است و از این ظرفیت تاکنون استفاده خوب و درخوری نشده. البته کتاب‌های خوبی نوشته شده، لیکن این رشته باید استمرار پیدا کند.

مراسم رونمایی از مستند پرتره مرتضی سرهنگی با عنوان «متولد آذر»، ساعت 15 یک‌شنبه 2 دی‌ماه در تالار سوره حوزه هنری با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و سینمایی کشور برگزار می‌شود.

حجم ویدیو: ۵.۰۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز